گروه بورس، همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد عرضه‌های سنگین در نمادهای بزرگ بود اما به مدد جابه‌جا‌یی بلوکی در نماد هلدینگ خلیج فارس شاخص از افت دور ماند.

دیروز شاخص کل با رشد ۹۸/ ۱۵ واحد به کار خود پایان داد و این در حالی بود که نماد فارس با معامله‌ای بلوکی دارای تاثیر مثبت ۵/ ۲۶واحدی بود که البته بخشی از آن توسط افت نمادهای دیگر جبران شد. دیروز هر‌چند بازار با عرضه‌های سنگین در نمادهای بزرگ دست به گریبان بود اما گروه قندی در پی شایعات منتشر شده در مورد احتمال رشد ۵/ ۱۳ درصدی قیمت شکر با صف خرید مواجه شد. در نماد مخابرات، مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده شرکت مخابرات ایران سه‌شنبه این هفته ۱۰ شهریورماه ۹۴ به منظور تصمیم‌گیری برای اعضای جدید هیات مدیره مخابرات برگزار می‌شود. گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که با توجه به غیبت غیر‌موجه نمایندگان دولت و سهام عدالت در جلسات هیات مدیره شرکت مخابرات، این مجمع فوق‌العاده به منظور تصمیم‌گیری برای تعیین نمایندگان حقیقی این دو عضو حقوقی برگزار می‌شود.

در صورتی که این مجمع به حذف نمایندگان دولت منجر شود می‌توان انتظار یک دور تنش جدید در این شرکت را داشت.

در گروه بانکی دیروز رئیس هیات مدیره بانک آینده گفت: «آینده» به «بانک سرمایه» بدهی ارزی ندارد. قاسم بختیاری‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری نسیم افزود: بانک آینده عملیات ارزی نداشته که بخواهد بابت آن به بانک سرمایه بدهی داشته باشد. در گروه واسطه‌گری مالی شرکت توسعه صنعتی دیروز در مورد فروش بلوک ۱۵/ ۱۵درصدی این شرکت در آلومینیوم ایران اقدام به شفاف‌سازی کرد

رامین ربیعی مدیرعامل «وتوصا» با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس اعلام کرد: به دلیل در جریان بودن مساعی فروش بلوکی سهام و عدم قطعی شدن قیمت قابل معامله بلوک مذکور، امکان برآورد سود یا زیان معامله وجود ندارد و در نهایت برآورد هیات مدیره از سود یا زیان حاصل از واگذاری کمتر از ۱۰ درصد سود سال ۹۴ است.

در گروه شیمیایی تاپیکو زمان و مکان مجمع سالانه مربوط به سال مالی اردیبهشت ۹۴ را اعلام کرد تا با توقف نماد در هفته آینده و سپس تصمیم سهامداران در مورد تقسیم سود هر سهم مواجه شود. این مجمع روز پنج‌شنبه آینده ۱۹ شهریور ماه تشکیل خواهد شد تا سهامداران در مورد تقسیم سود هر سهم و سایر موارد تصمیم‌گیری کنند.