گروه خبر: سخنگوی قوه‌قضائیه از محکومیت دو جاسوس آمریکایی و اسرائیلی به ۱۰ سال حبس خبر داد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در نشست خبری هفتگی اش همچنین از برخورد با کسانی که مجوز ساخت‌و‌ساز در گردنه حیران را صادر کرده‌اند، خبر داد.


او همچنین در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری اعلام کرد که ممنوع‌التصویر بودن رئیس‌دولت اصلاحات در حد اخبار و تصویر است. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی دستگاه قضا درخصوص اینکه آیا تبرئه سعید مرتضوی از معاونت در قتل در ماجرای کهریزک قطعی است یا خیر، گفت: حکم قطعی نیست و شکات و متهم می‌توانند به حکم اعتراض کنند. وی در رابطه با اینکه بخش دوم پرونده تامین اجتماعی به دادگاه ارسال شده است یا خیر، گفت: این پرونده به دادگاه ارجاع نشده و زمانی برای رسیدگی به آن تعیین نشده است. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در هشتاد و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد یکی از مجرمان فتنه 88 که به‌طور غیابی محکوم شده بود، گفت: برای این فرد به‌طور غیابی حکم صادر شده بود، اما این فرد فراری بود و در هفته‌های اخیر در داخل شناسایی و دستگیر شد که هم‌اکنون ادامه رسیدگی به پرونده وی دنبال می‌شود.


تکذیب یک بازداشت

در ادامه سخنگوی قوه‌قضائیه در مورد شایعه دستگیری معاون حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه با بیان این مطلب که این ادعا کذب محض است، گفت: لیکن در یکی از استان‌های غرب کشور فردی که خود را منتسب کرده بود که برادر فلانی در قوه‌قضائیه است، دستگیر شده و بازداشت است، اما اسم آن فرد احمدی نیست و ربطی به حفاظت قوه‌قضائیه نیز ندارد.


پرونده گردنه حیران

سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه این نشست خبری گفت: ساخت‌وسازهای گردنه حیران از سال 82 شروع شده است و اکنون سال 94 هستیم باید از مسوولان پرسید که شما در این 12 سال چه اقدامی کردید وی تاکید کرد: قریب به اتفاق ساخت‌وسازها مجوز داشته است هر چند مساله اینجا است که آیا کسانی که مجوز ساخت‌وساز داده‌اند صلاحیت این کار را داشته‌اند یا خیر؟ و اگر نداشته‌اند باید جلوی این افراد گرفته می‌شد.


وی با بیان اینکه ما نباید بگذاریم این موارد تکرار شود و پس از گسترش این کار لازم به برخورد قضایی باشد، گفت: بخش‌هایی از زمین‌هایی که ساخت‌وسازها صورت گرفته است طرح هادی دارد و در این بخش‌ها کسانی مجوز داده‌اند که نباید می‌دادند و در اینجا دهیاران و بخشداران موظف بودند اگر کسی خلاف کرده است جلوگیری کنند که نکردند. سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین بر برخورد با کسانی که مجوز ساخت‌وساز را صادر کردند یا در آنجا ساخت‌وساز کرده‌اند، تاکید کرد.


داشتن سکه در زندان غیر‌مجاز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین از بازرسی از بند 7 زندان اوین و کشف یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و تعداد 30 سکه طلا از مهدی هاشمی خبر داد. وی گفت: در هفته گذشته از بند 7 و 8 این زندان بازرسی صورت گرفت و طبق گزارشی که ارائه شد از مهدی هاشمی هم یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و 30 سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم سکه و سکه گرمی کشف شد. معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه نمی‌توان گفت سکه غیرمجاز است، گفت: ممکن است سکه را همراه خود داشته باشد، اما داشتن تلفن همراه غیرمجاز است.


آخرین وضعیت دو پرونده

محسنی‌اژه‌ای درخصوص آخرین وضعیت پرونده جیسون رضاییان گفت: من اطلاعی ندارم که حکم صادر شده یا نه اما دو هفته قبل اعلام کردم که دفاع آخر از متهم اخذ شده است. وی درخصوص خبر بازداشت یکی از مسوولان ارشد بانک سپه گفت: تا آنجا که فکر می‌کنم چنین اتفاقی نیفتاده است.