ایسنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اختلافات داخلی بعضی از گروه‌ها در کشور اشاره کرد، گفت: اگرچه اصلاح‌طلب و اصولگرا یک نام است و اختلافات آنان باید در سلیقه و شیوه‌های اداره جامعه باشد، اما متاسفانه شاهدیم که بعضی‌ها اختلافات را به اصول رسانده‌اند و حرف‌های برخاسته از کینه می‌زنند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با ابراز تاسف به خاطر گسترش بی‌اخلاقی‌ها در فضای سیاسی جامعه، گفت: یکی از بهترین مصادیق برای ارتقای فرهنگ هر جامعه، پرهیز مردم و مسوولان از رذیلت‌های اخلاقی مانند توهین، تهمت و غیبت است که اگر رعایت کنیم، انقلاب اسلامی با مجموعه ویژگی‌هایش می‌تواند الگوی ملت‌های مظلوم باشد. هاشمی تاکید کرد: کسانی که بویی از انقلاب نبرده بودند و مبارزه را به دلیل سختی‌های آن حرام می‌دانستند، امروز مدعی‌اند و وقتی از آنان می‌پرسند که چرا از مبارزه بریدید و آن را حرام می‌دانستید؟ یا چرا به دعوت بازگشت به مبارزه، پاسخ منفی دادید؟ به دروغ توجیه می‌کنند برای همکاری با منافقین دعوت شده بودیم، در حالی که در آن سال‌ها، سازمان منافقین اصلا شکل نگرفته بود و آنها فقط درصدد توجیه عافیت‌طلبی خود هستند، غافل از اینکه مردم هوشیارتر از تصورات آنها هستند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن زحمات مبارزان که در راه مبارزه خون‌دل می‌خوردند که باید علاوه‌بر بازجویی‌های ساواک به نیش زبان‌های روحانی‌نماها هم پاسخ دهند، به سوابق درخشان آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از نزدیک‌ترین افراد به امام بود و یک انقلابی واقعی، وارسته و زاهد است و هنوز نیز بر عهد خویش با امام و شهدا استوار است. او با ابراز نگرانی از تفکراتی که با ادعای حمایت از ولایت، رای مردم را زینت می‌دانند و می‌خواهند بین مردم و عمود خیمه انقلاب فاصله اندازند، گفت: امام، رهبری و همه دلسوزان واقعی انقلاب در همه مقاطع بر نقش رای مردم و حضور حماسی آنان در انتخابات تاکید می‌کردند که البته برخاسته از اصول اسلام است و ریشه در سنت پیغمبر (ص) و ائمه معصوم دارد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه حفظ این انقلاب وظیفه همه ماست به شیوه‌های مختلف اداره جامعه در جوامع گوناگون اشاره کرد و گفت: یکی از شیوه‌های حکومت، سپردن حق انتخاب به مردم است که این شیوه با تقویت تحزب در جامعه نهادینه می‌شود.