گروه بنگاه‌ها: ششمین نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری کشورهای اسلامی، آبان‌ماه امسال با معرفی ۱۰چهره نخبه اقتصادی دنیای اسلام از سوی مرکز تجارت بین‌المللی سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار می‌شود.


دبیر اجرایی دبیرخانه مرکز تجارت بین‌المللی سازمان همکاری‌های اسلامی در ایران با بیان اینکه این سازمان متشکل از ۵۷ کشور دنیا است، گفت: ششمین نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام از پنجم تا هشتم آبان‌ با محورهای اصلی صنعت و تجارت، آموزش عالی و گردشگری اسلامی برگزار می‌شود و در حاشیه آن از ۱۰ چهره نخبه اقتصادی دنیای اسلام نیز تجلیل به عمل خواهد آمد که امسال غلامعلی سلیمانی، مدیرعامل شرکت کاله در بین این ۱۰ چهره برتر قرار دارد.محمدعلی ملایی تصریح کرد: ۱۰ نخبه اقتصادی جهان اسلام که در زمینه کسب و کار، اشتغال‌زایی و مراوده با کشورهای اسلامی و تامین بازار آنها نقش آفرین بوده‌اند، انتخاب می‌شوند. بر این اساس، از دو سال قبل ایران موفق شده تا یک کرسی ثابت در بین تقدیرشوندگان این سازمان داشته باشد. در ادامه مدیرعامل و موسس شرکت کاله اظهار کرد: شعار این شرکت این است که باید کشور را برای تولید و صادرات آماده کنیم و در همین راستا سعی کرده‌ایم که هر سال یک واحد تولیدی راه‌اندازی کنیم تا نسبت به اشتغال‌زایی و تولید ملی فعالیت بسزایی داشته باشیم. غلامعلی سلیمانی با بیان اینکه شرکت کاله صادرات خود را با ۸ هزار دلار آغاز کرد، افزود: این رقم برای سال گذشته به ۲۰۵ میلیون دلار رسید و سعی می‌کنیم تا با ورود به کشورهای اسلامی سهم بیشتری را از بازارهای هدف داشته باشیم. وی با اشاره به صادرات محصولات کاله به کشور عراق خاطرنشان کرد: هدف ما از ورود به بازار عراق و احداث کارخانه در کربلا تنها ارزآوری و کسب سود برای اقتصاد کشور است.

رئیس هیات مدیره گروه صنایع غذایی سولیکو با تاکید بر ضرورت کمک دولت به صادرکنندگان و توجه هر چه بیشتر به حمایت از بخش خصوصی برای ارزآوری گفت: تمام هدف تولیدکنندگان این است که تولید با کیفیت داشته باشند و کالاهای تولیدی خود را روانه بازارهای صادراتی کنند. این درحالی است که متاسفانه با توجه به روند طولانی پرداخت تسهیلات و تضامین سختگیرانه، تولیدکنندگان نمی‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.