نگذاریم انقلاب به دست نااهلان بیفتد
حمیدرضا موحدی زاده *
«من المؤمنین رجال صدقوا ماعاهدوالله علیه، فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلو تبدیلا»

همه خوب می‌دانند نقش آیت الله هاشمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، برجسته و تعیین‌کننده بوده است. آن دوران که من نوجوان انقلابی بودم در اولین تظاهرات دانش‌آموزی در سال ۱۳۵۷ به همراه پیش‌کسوت خودم برادر جانباز آقای حجی فاطمی که در حضور شما هستند و یک پای خود را در راه دفاع از این انقلاب، نظام و کشور از دست داده‌اند، خواستار آزادی زندانیان سیاسی از جمله آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله منتظری و آقای هاشمی بودیم.
پس از پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس، امام (ره) که اعتماد کامل به آقای هاشمی داشتند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب، اعتماد دارند، فرماندهی جنگ تحمیلی را به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سپردند.
به تعبیری می‌توان گفت نقش هاشمی رفسنجانی در فراز و نشیب‌های پرخطر و تلاطم‌های انقلاب، انکارناپذیر است و او تاریخ زنده انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان است.

در پایان جنگ تحمیلی و خرابی‌های ناشی از آن، این هاشمی بود که شجاعانه بار مسؤلیت دولت سازندگی را بر دوش گرفت و در پایان دولت خود با خطبه‌های روشنگر نماز جمعه، حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶را تضمین کرد و «دولت دوم خرداد» از آراء میلیونی مردم ایران برسرکار آمد.
در 10 سال گذشته و قبل از روی کارآمدن «دولت تدبیر و امید»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که آگاهی‌بخشی کرد و در کنار رهبر عزیز انقلاب اسلامی که فرمودند «رأی مردم حق‌الناس است» و «بایستی امانت‌داری شود»، توانست با کمک سایر بزرگان مسیر اصلی خود بازگرداند.

«دولت جدید تدبیر و امید» در طول 2 سال گذشته توانست در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی، «حق غنی‌سازی هسته‌ای» که قبلا انکار می‌شد را از زبان خود آن‌ها به رسمیت بشناساند و «در حقیقت دنیا در مقابل حقوق مردم ایران تسلیم شد و سایه جنگ و تحریم به کنار رفت».
از آیت الله هاشمی می‌خواهیم به دولتمردان تدبیر و امید تاکید فرمایند تا در کنار توجه به امور و مسائل اقتصادی زیربنایی، سیاست‌هایی را اتخاذ نمایند که تاثیر مستقیم آن روی زندگی مردم و جوانان ملموس باشد. «امروز جوان‌های عزیز ما به اشتغال و امید به زندگی نیاز دارند». بیکاری آن‌ها، همه را رنج می‌دهد.

هم‌چنین این هاشمی رفسنجانی بود که پس از «حوادث تلخ و عبرت‌آموز انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸»، لنگرگاه انقلاب اسلامی و کشور شد و به همراه رهبری، کشور و نظام را از این تلاطم عبور داد. او علیرغم این که اجازه ورود به انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال ۱۳۹۲ را پیدا نکرد، ولی با شکیبایی و از خودگذشتگی‌اش که ناشی از شخصیت، دلسوزی، طرز فکر و پیشینه‌اش می‌باشد، موجبات روی کارآمدن دولت جدید تدبیر و امید را فراهم کرد.
امروز نیز هدف بدخواهان و کج‌اندیشان، جدایی افکندن میان آقای هاشمی و رهبری معظم انقلاب اسلامی است که باز هم با درایت ایشان نقش بر آب شده و ناکام مانده است. در پایان از خداوند قادر درخواست داریم بر عمر آیت الله هاشمی و رهبری معظم انقلاب، آنقدر بیفزاید تا بتوانند کشتی این نظام و کشور ایران را از تلاطم‌های پیش رو به سمت ساحل نجات هدایت کنند و آن چنان که امام خمینی (ره) وصیت فرمودند: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.» انشاالله.

*سخنرانی در دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با جمعی از ایثارگران، اصحاب رسانه، دانشگاهیان و هنرمندان استان خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی، سوم شهریورماه94