هتل‌های مشهد خالی ماند
ایسنا- رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: به دلیل فعالیت «خانه‌مسافرها» نسبت به سال قبل 10 درصد از ظرفیت هتل‌ها خالی ماند و این موضوع برای اولین بار در سال‌های اخیر اتفاق افتاد.

محمد قانعی گفت: متاسفانه به دلیل فعالیت گروه «خانه‌مسافرها» در مشهد و کم کاری که از سوی دوستان در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اتفاق افتاد، اغلب هتل‌ها در ایام دهه کرامت خالی ماند.وی خاطرنشان کرد: میانگین پذیرش در هتل‌ها در این ایام اصلا قابل قبول برای ما نیست، در مشهد که هتل به اندازه کافی وجود دارد خانه‌های شخصی جایی ندارند و متاسفانه روند استفاده از این خانه‌ها روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و این موضوع نمی‌تواند به نفع مشهد باشد زیرا تبعات منفی اجتماعی، بهداشتی، اخلاقی و امنیتی در این خانه‌ها وجود دارد.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی یادآور شد: ما احساس می‌کنیم که به ما ظلم می‌شود و خانه مسافرها نباید مورد توجه مسافران قرار بگیرد.
قانعی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید چرا مردم به اسکان در «خانه‌‍مسافرها» تمایل پیدا می‌کنند، گفت: در بسیاری از بازارها کالای قاچاق وجود دارد شاید این کالاها که ارزان‌تر هم باشد اما فاقد استاندارد لازم هستند و تاریخ انقضا ندارند، بنابراین مردم بسیاری از مضرات «خانه‌مسافرها» را نمی‌دانند و ما باید به آنان آگاهی بدهیم. وی با بیان اینکه دولت باید به عنوان یک نوع ارائه خدمات قاچاق، با «خانه‌مسافرها» برخورد کند، ادامه داد: در واقع دولت‌مردان ما را وادار به سرمایه‌گذاری در حوزه هتلداری می‌کنند اما بعد با مشکل مواجه می‌شویم.

تنوع قیمت هتل ها در مشهد
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با تاکید بر این که قیمت‌ هتل‌ها در مشهد بسیار متنوع است، گفت: قیمت‌ها در مشهد طوری است که همه سلیقه‌ها را پوشش دهد؛ اکنون هتل‌هایی در مشهد با قیمت ۳۵ هزار تومان برای یک نفر، صبحانه، ناهار و شام همراه با اسکان ارائه می‌دهند. وی با اشاره به اینکه خدمات اسکان در قالب «خانه‌مسافرها» به سمت مدرن شدن می‌رود، اظهار کرد: افراد با اجاره دادن منزل خود بدون پرداخت عوارض اقدام به ارائه خدمات می‌کنند و هر روز نیز خدمات خود را به صورت فریبنده‌تر به مردم می‌دهند.
قانعی تصریح کرد: خدمات در قالب «خانه‌مسافر» به سوی شبکه‌های مجازی رفته است و اگر بیشتر گسترش پیدا کند به صورت یک فاجعه در می‌آید و آنان به صورت آسان‌تر در شبکه‌های مجازی به معرفی محل اسکان، خارج از هرگونه کنترلی می‌پردازند.