وضعیت جسمانی استاد شجریان در بخش خبری 20:30

وضعیت جسمی محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران رو به بهبودی است. حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی گفت:

استاد شجریان درگیر یک آنفلوآنزای بسیار شدید شده بودند که متاسفانه درنهایت باعث عفونت شدید ریه ایشان شده و همین مساله مشکلاتی را برایشان به وجود آورده و منتهی به بستری‌شدنشان در بیمارستان شده است؛ اما خوشبختانه مشکل جدی وجود ندارد و ان‌شاءالله تا اواخر هفته جاری از بیمارستان مرخص خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این میان اما سعید فرج‌پوری، آهنگساز و نوازنده کمانچه که هم‌اکنون در کانادا به سر می‌برد، درباره‌ دلیل لغو برنامه استانبول که با شایعات بسیاری همراه بود، گفت: «آن برنامه تنها به‌خاطر ناآرامی‌هایی که در کشور ترکیه وجود داشت، لغو شد و در آن زمان استاد در شرایط جسمانی مناسبی قرار داشتند. در واقع دلیل علاقه ایشان به اجرای برنامه در ترکیه، صرفا فراهم‌شدن امکانات بیشتری برای همراهی با مخاطبان ایرانی است.»نکته قابل توجه بعد از بستری شدن استاد شجریان به پخش گزارشی درباره این اتفاق در بخش خبری ۲۰:۳۰ بود.

این بخش خبری در اقدامی غیرمنتظره، تصاویری از محمدرضا شجریان در بیمارستان پخش کرد و گزارشی از آخرین وضعیت جسمانی استاد شجریان ارائه داد و ایشان را به‌عنوان استاد موسیقی خطاب و عنوان کرد که او در دهه‌های گذشته چندین اثر خلق کرده است. این اقدام غیرمنتظره ۲۰:۳۰، در پی ممنوعیت پخش آثار استاد آواز ایران در ۶ سال گذشته است، به شکلی که حتی با وجود درخواست‌های فراوان مردم، «ربنا»ی ایشان نیز پخش نشده است.