پس از اوج گرفتن انتقادات از داوری‌ها گفته شده بود دبیرکل فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس دپارتمان داوری فراقانونی عمل کرده است، اما اسدی درپاسخ به این ادعا می‌گوید: «من هم این موضوع را شنیده‌ام که گفته‌اند دبیرکل فراقانونی عمل کرده و خارج از سیستم کاری را انجام داده است، اما ماده ۶۰ آیین‌نامه فدراسیون فوتبال درباره دبیرکل نوشته که مسوول ارشد اجرایی فدراسیون فوتبال دبیرکل است که با پیشنهاد رئیس فدراسیون انتخاب شده و در سازماندهی فدراسیون، کارهای سازمانی و کادر اداری زیرنظر دبیرکل هستند، یعنی انتخاب‌هایی که مربوط به کادر اجرایی باشد به عهده دبیرکل است.

در بند سه ماده ۶۰ آیین‌نامه هم نوشته شده پیشنهاد روسای دپارتمان‌ها و مسوولان اداری با دبیرکل خواهد بود و در این بین هیچ جا از کمیته‌ها نامی برده نشده است. انتخاب رئیس دپارتمان داوری هم براساس ماده ۶۰ غیرقانونی نبود.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه محمود اسلامیان اعلام کرده وزارت ورزش و جوانان دبیرکل فدراسیون را انتخاب کرده و حالا که داوری‌ها زیر نظر دبیرکل است، وزارت ورزش باید از داوری‌ها حمایت‌کند، گفت: «اکنون می‌توانم بگویم در ۲۵، ۲۶ فدراسیون نفراتی از وزارت ورزش پیشنهاد شدند و من هم افتخار می‌کنم با شاخص‌هایی که دارم از سوی وزیر ورزش برای دو فدراسیون انتخاب شدم. باید اعلام کنم که نکته ظریفی در اینجا وجود داشت و آن هم این است که آیا فقط من برای دبیرکلی فدراسیون پیشنهاد شدم و گزینه دیگری نبود؟! آیا گزینه‌های دیگر توسط فدراسیون رد شده یا فدراسیون آنها را انتخاب کرد؟ روال به چه شکل بوده که گزینه‌های دیگر پیشنهادی به فدراسیون رد شده‌اند و در نهایت روی یک گزینه به توافق مشترک رسیده‌اند؟ تازه این یک نفر هم بازیکن تیم ملی بوده، بدون تکبر کار کرده، پزشک است و در دو وزارتخانه مدیرکل بوده است؛ ضمن اینکه در تیم امید هم مدیریت کرده است که مطمئنا ۹۰ درصد آنهایی که در فوتبال هستند این مشخصه‌ها را ندارند!»