گروه دیپلماسی:‌ سومین دور از سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه ایران پس از توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 صبح دوشنبه با سفر به تونس آغاز شد.

وزیر امور خارجه با استقبال تهامی العبد ولی، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه تونس وارد فرودگاه شهر تونس شد. به گزارش «ایرنا» وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در بدو ورود به فرودگاه تونس، این کشور را نمونه موفق حضور مردم در جهان اسلام دانست و گفت:« خیلی خوشحالیم این نمونه به خوبی به کار خود ادامه داده است.» ظریف روز دوشنبه درباره هدف سفرش به این کشور نیز گفت:« درباره گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با مقامات عالی‌رتبه تونس گفت‌وگو خواهم کرد.»


وزیر امور خارجه تاکید کرد: «منطقه با موضوعات افراط و بی‌ثباتی دست به گریبان است، بی‌ثباتی در لیبی، عراق، سوریه و یمن نیازمند گفت‌وگو بین کشورهای جهان اسلام است.»

در عین حال ظریف ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای سازنده و خوبی با توجه به مواضع مشترک دو کشور داشته باشند.


قرار است وزیر امور خارجه در این سفر یک‌روزه با الحبیب الصید، نخست‌وزیر و الطیب البکوش، وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کند. دیدار با الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهوری تونس نیز از دیگر برنامه‌های ظریف به این کشور است. محمدجواد ظریف پیش از این دو دور به کشورهای منطقه شامل لبنان، سوریه، هند، پاکستان، قطر، کویت و عراق سفر کرده بود و الجزایر مقصد بعدی ظریف و هیات همراه او خواهد بود.