سفرهای بی‌فایده مدیران شهرداری محدود شود
دنیای اقتصاد: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جشن‌ها و برنامه‌های پرهزینه شهرداری بسیاری از اهل فرهنگ و هنر را به فخر فروشی در هتل‌های مجلل اصفهان عادت می‌دهد، این‌ها همان کسانی هستند که پس از ترک اصفهان باز هم بر طبل خسیس بودن اصفهان و اصفهانی می‌کوبند.

غلامرضا شیران، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فضای شهر در طول دو ماه گذشته به یک همدلی، آرامش فکری، برادری و وحدت رسیده است، اظهار کرد: تغییر و تحول الزاما به معنی نفی تلاش و خدمات گذشته نیست بلکه حرکت و تلاشی نو برای رهایی از روزمرگی‌ها و راهی برای رسیدن به پویایی و نشاط است.

وی با اعتقاد براینکه تغییر زمینه تبدیل انرژی‌ها ی نهفته
به برنامه و ایده را فراهم می‌کند، افزود: حال اگر این تغییر بر اساس اصول خاصی صورت گرفته و برخواسته از آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای ۸ سال دفاع مقدس باشد بدون شک از دامنه تاثیرات بالا و کارایی، مقبولیت و توجیه پذیری چند برابری برخوردار خواهد بود.
رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورا به نیمه راه خود رسیده است، گفت: لازم است برای ارتقا بخشیدن به کیفیت خدمات و استانداردسازی آن‌ها و کاهش هزینه‌ها در همه حوزه‌های معاونت، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و نیز در به کارگیری پیمانکاران و شیوه‌های اطلاع رسانی، بررسی کارایی‌ها قضایی عادلانه و آزاد ایجاد شود.

شیران با تاکید بر لزوم سبقت‌گیری درآغاز طرح‌های مطالعاتی، پژوهشی و تخصصی گفت: لازم است طرح‌ها و پژوهش‌هایی که تا پیش از این به هر شکل ممکن، با پول بیت المال از طریق شرکت‌ها و سازمان‌های بعضا تعطیل کلید خورده و در گوشه‌ای خاک می‌خورد دوباره در دستور کار معاونت و برنامه‌ ریزی شهرداری قرار گرفته و با همکاری کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر به سرانجام برسد چرا که تنها از این طریق می‌توان شکاف‌ها و خلاهای مطالعاتی و تحقیقاتی در بدنه شهر را چاره اندیشی کرد. وی با انتقاد از سفرهای داخلی و خارجی بی فایده مدیران شهرداری ادامه داد: باید سفرهای بدون برنامه و کم فایده و بدون دستاورد داخلی و خارجی که عمدتا توسط ارتباطات شخصی صورت می‌گیرد محدود شده و در صورت پیشامد سفرهای ضروری نیز علت سفر، مدت زمان سفر، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف سفر و منافع آن به روشنی مشخص شود. رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تنها در چنین شرایطی است که هزینه‌های سفر از نظر زمانی و ریالی و غیبت مدیران به صرفه و عاقلانه خواهد بود.

شیران تصریح کرد: اگر قرار است فرش قرمزی پیش پای کسی پهن شود هیچ کس محتاج‌تر از کودکان زاغه نشین، بی‌سرپرست یا بد سرپرست نیست این در حالی است که این کودکان نیازمند فرش نیستند بلکه بزرگترین آرزوی بسیاری از آن‌ها داشتن کوچه‌های آسفالته و صاف برای فوتبال بازی کردن با آسایش و بی‌دغدغه است.

رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در طول سال‌های گذشته بسیاری از پرسنل شهرداری اصفهان به دلیل اختلاف سلیقه با مجموعه قبلی مدیریت شهری از کار برکنار شده یا در بهترین شرایط در یکی از اتاق‌های شهرداری به کاری غیر مرتبط با حرفه خود مشغول شده‌اند؛ این افراد باید هر چه زودتر شناسایی شده و برای ارتقا جایگاه آن‌ها تلاش شود.

شیران با تاکید بر اینکه انتخاب معاونان و مشاوران حق طبیعی هر شهرداری است، ادامه داد: با این حال شهردار اصفهان باید نیروهای مورد نیاز خود را از میان افراد مومن، با استعداد، بی تکبر، شجاع ، بدون طمع و آشنا به مسائل انتخاب کند؛ این افراد باید همه توان و انرژی خود را برای عملیاتی کردن پروژه‌ها و نیازهای اقتصادی و اجتماعی شهر به کار گیرند و به نقش و جایگاه نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی معتقد باشند. وی تصریح کرد: نیروهای متخصص و خبره در بدنه شهرداری کم نیست اما نحوه انتخاب آن ها باید به دور از در نظر گرفتن رفاقت ها یا ملاحظات سیاسی و کاری صورت گیرد چرا که در غیر این صورت بدون شک مدیریت شهری اصفهان در کوتاه مدت با عدم مقبولیت عمومی رو به رو خواهد شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی به مدیران میانی و پرسنل شهرداری‌ها ادامه داد: مدیران و معاونان شهرداری نباید فریب درشت نمایی و تملق‌گویی دیگران را بخورند در همه سیستم‌ها عده‌ای استاد بت سازی و بزرگ نمایی مدیران وقت هستند افرادی که از این راه به دنبال نان یا رتبه‌ای برای خود می‌گردند و جز دردسر آفرینی برای مدیران مقصود دیگری را دنبال نمی‌کنند.