دنیای اقتصاد: "دکتر استارتاپ" گفت: طبق تحقیق یونسکو در آینده مشاغلی همچون سازنده قطعات یدکی بدن انسان، طراحی اندام و مهندسی پزشکی، کشاورزی عمودی، پیشگویی همه‌کاره و آینده‌پژوهی، دلال زمان، طراح کودک، هکر افکار با گرایش خواندن افکار، مهندسی مهاجرت و ... در دنیا ایجاد خواهد شد.

مهدی علی پور ، معروف به دکتر استارتاپ روز گذشته (پنج شنبه) در همایش کارآفرینی مدرن در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: شناختن خود و اینکه چه استعدادهایی دارید از نکات مهمی است که باید مد نظر قرار دهید تا بتوانید استعدادهای درونی خویش را شکوفا کرده و به گونه‌ای نباشد که کپی شده دیگری باشیم. این کارآفرین با اشاره به پدیده تورم مدرک دانشگاهی، ادامه داد: مدرک گرفتن چیز بدی نیست زیرا این دانشگاه است که به افراد اطلاعات می‌دهد، اما باید به دنبال رشته‌ای باشید که مورد علاقه‌تان است. علی پور با اشاره به موضوع دانشگاه کارآفرین، تصریح کرد: به تازگی بحث دانشگاه کارآفرین مطرح شده که اکثر دانشگاه‌ها در پی ایجاد آن هستند، اما دانشگاهی کارآفرین خواهد بود که دانشجویان را به ویروس کارآفرینی آلوده کند. این مدرس کارآفرینی افزود: در آینده بیشتر افراد به دانش دسترسی خواهند داشت و دانشگاه‌های ایران به سمت کارآفرینی و خلاقیت خواهند رفت، بنابراین می‌طلبد که افراد نیمکره راست خود را در جهت افزایش خلاقیت فعال کنند.

علی پور با اشاره به تحقیق یونسکو مبنی بر اینکه در سال 2020 تا 3030 چه مشاغلی ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: تا چند سال گذشته شغلی به نام مدیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نبود، اما امروزه این شغل وجود دارد و در آینده نیز مشاغلی همچون سازنده قطعات یدکی بدن انسان، طراحی اندام و مهندسی پزشکی، کشاورزی عمودی، پیشگویی همه‌کاره و آینده‌پژوهی، دلال زمان، طراح کودک، هکر افکار با گرایش خواندن افکار، مهندسی مهاجرت و ... در دنیا ایجاد خواهد شد. این مدرس کارآفرینی با اشاره به اهداف گرایش افراد به سمت کارآفرینی نیز اضافه کرد: اگر برای پولدار شدن به سمت کارآفرینی می‌آیید دست نگه دارید، چراکه سخت‌ترین راه پولدار شدن را انتخاب کرده‌اید برای اینکه بتوانید پولدار شوید می‌توانید راه‌های ساده‌تری برگزینید. علی پور با اشاره به فرصت و روش تشخیص فرصت در کارآفرینی، تصریح کرد: بین کسی که فرصت را کشف می‌کند با کسی که فرصت‌ها را نمی‌بیند تفاوت است این بحث در کارآفرینی بسیار اهمیت دارد.