دنیای اقتصاد، اصفهان، نسرین احمدی فخر: معاون وزیر راه و شهرسازی تامین ۴۰۰ هزار تن ریل توسط ذوب‌آهن اصفهان را نیاز اساسی کشور دانست.

نورزاد در بازدید از طرح تولید ریل ملی با بیان اینکه ذوب‌آهن از بنیادی‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود، گفت: در سیاست‌های دولت تدبیر و امید صنعت حمل‌ونقل ریلی در اولویت قرار گرفته و توسعه بیش از پیش آن مد نظراست.

وی افزود: با توجه به اهمیت این صنعت در عرصه بین‌الملل و رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر گسترش صنعت حمل و نقل ریلی نیاز مبرم به تولید ریل در کشور احساس می‌شد.

از این رو در سال گذشته به همت وزیران راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه‌ای در خصوص تولید ریل در ذوب‌آهن تنظیم شد. نورزاد گفت: پیشرفت این طرح اکنون در مرحله‌ای است که در زمستان امسال شاهد تولید اولین محصول ریل ملی خواهیم بود تا در طرح‌های عمرانی و حمل‌ونقل مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان نیاز کشور به ریل به‌عنوان یک محصول استراتژیک و زیربنایی گفت: اکنون ۱۵۰۰ کیلومتر زیرسازی راه آهن انجام شده است که نیاز به ریل دارد. ضمن اینکه طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۰ هزار کیلومتر طرح‌های ریلی اجرا شود که ۵ هزار کیلومتر آن در حال اجرا است و ۵ هزار کیلومتر نیز در مرحله مطالعه است.