همکاری‌های جدید بین دو شرکت اپل و سیسکو به این معنی خواهد بود که تعداد بیشتری گوشی هوشمند آی‌فون و تبلت iPad در اختیار کاربران سازمانی قرار می‌گیرند.

به گزارش وب‌سایت ZDnet، این دو شرکت روز گذشته آغاز همکاری‌های مشترک خود را اعلام کردند و توضیح دادند که با این کار امیدوارند دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS و ابزارهای کاربردی مربوطه را سازگارتر با شبکه‌های همکاری سیسکو ارائه دهند. شرکت‌های مذکور همچنین در نظر دارند موبایل، خدمات پردازش ابری و ابزارهای همکاری مانند Cisco Spark، Telepresence و WebEx را به صورت یکپارچه‌تر برای دستگاه‌های iOS عرضه کنند.

یکی از سخنگویان اپل از این اتفاق به‌عنوان «تجربه همکاری منحصر به‌فرد برای آی‌فون و iPad» یاد کرد. جزئیات دقیق‌تر در مورد این همکاری هنوز اعلام نشده است. ولی به نظر می‌رسد که هر دو شرکت تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا محصول جدید آنها به‌زودی وارد بازار شود. «تیم کوک» مدیرعامل اپل با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «ما در کنار شرکت سیسکو بر این باوریم که می‌توانیم ابزاری را در اختیار سازمان‌ها بگذاریم تا توان iOS را به حداکثر برسانند و بتوانند به کارمندان کمک کنند دستگاه‌های مورد علاقه خود را به صورت کارآمدتر مورد استفاده قرار دهند».