ایسنا: رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: هیچ‌گونه مجوزی برای استفاده از خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی به ویژه سوسیس و کالباس داده نشده و از هفته آینده جلسات مشترکی با سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی برای بررسی این موضوع خواهیم داشت.

نیره پیروزبخت با تاکید بر اینکه برای استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی حتما سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو باید مجوز دهند، گفت: بر کارخانه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی نظارت می‌کنیم تا از خمیرمرغ استفاده نکنند. وی در مورد مجوزهای صادر‌شده از سوی سازمان دامپزشکی برای فعالیت واحدهای تولید خمیرمرغ اظهار کرد: ممکن است سازمان دامپزشکی برای استفاده از خمیرمرغ در حوزه‌های دیگر مجوز داده باشد، ولی کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی را به‌طور کامل کنترل می‌کنیم تا از خمیرمرغ استفاده نکنند.


رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه تاکید سازمان ملی استاندارد بر عدم استفاده از خمیر مرغ در سوسیس، کالباس و فرآورده‌های گوشتی است، تصریح کرد: هنوز موافقت خود را برای به کارگیری خمیرمرغ اعلام نکرده‌ایم و تا زمانی که به نتیجه نرسیم که خمیرمرغ در زمینه مطلوب تولید می‌شود، مجوز استفاده نمی‌دهیم.