وزارت نفت در دوسال اخیر با گازرسانی به بسیاری از مناطق محروم در راستای توسعه عادلانه و متوازن کشور گام برداشته که انجام این مهم در جهت اجرای مطالبه رهبری در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ است. گازرسانی به روستاها از مولفه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری برای دور شدن کشور از محرومیت بوده که به این مهم در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ نیز اشاره شده است.

حال با توجه ویژه وزارت نفت به این مهم و تزریق اعتبارات کارآمد دولت در راستای عملیاتی کردن پروژه‌های عمرانی شاهد سبز شدن بسیاری از روستاهای کشور در نتیجه استفاده از سوخت پاک هستیم.دکترعلی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی درمراسم بهره‌برداری از پروژه گازرسانی روستای «قم رود» در این رابطه گفت: از وزارت نفت به دلیل توجه به موضوع گازرسانی به روستاها تشکر می‌کنم؛ به دلیل اینکه انجام این مهم باعث می‌شود روستاییان با استفاده از سوخت‌های سهل تر برای ادامه زندگی و کار در روستاها انگیزه بیشتری داشته باشند.رئیس مجلس شورای اسلامی، در این خصوص ادامه داد: در روز رای اعتماد مجلس به وزیرنفت به او تاکید داشتم که باید گاز به تمام خانه‌های مردم برسد و ایشان الحمدلله این موضوع را جزو برنامه‌های خود قرار دادند و امیدوارم با تسریع در کار حدود ۱۲ درصد از روستاهای فاقد گاز نیز بتوانند از این نعمت برخوردار شوند.

در این بررسی که خبرگزاری خانه ملت آن را منتشر کرده است ۳۰ نماینده مجلس با تقدیر و تشکر از وزارت نفت اقدامات این وزارتخانه را در راستای انتقال گاز به روستاهای کشور مورد قدردانی قرار دادند و اعلام کردند دولت و وزارت نفت در این زمینه از نمره قبولی برخوردار است. دولت یازدهم در دو سال گذشته با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود توانست عملیات گازرسانی را در کشور نهایی کند و بیشتر روستاهای کشور که در خلال سال‌های گذشته نتوانسته بودند از نعمت گاز طبیعی برخوردار باشند را تحت پوشش قرار دهد. وزیر نفت در نشست خبری اخیر خود به موضوع گازرسانی به روستاها اشاره کرد و یادآور شد: امسال عملا برای گازرسانی به روستاها مسابقه گذاشتیم. در همین مورد زنگنه اعلام کرد: امسال گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان تنها استان بی‌گاز نهایی می‌شود و در تلاش هستیم تا پایان امسال گازرسانی به کل کشور را به ۹۷ درصد برسانیم.