مثلث راهنمای خرید اولین خانه
نیک واتکینز
رئیس بخش چشم انداز مصرف‌کننده در موسسه «مانی ادوایس سرویس»
برای بسیاری افراد، خرید اولین خانه یکی از اهداف اصلی مالی به حساب می‌آید. آنچه باید مورد توجه باشد این است که کسانی که می‌خواهند اولین خانه خود را بخرند از ابتدا در مورد کل هزینه خرید یک خانه فکر کنند تا از مشکلات مالی در چندین سال‌ بعدی اجتناب کنند.

ما اخیرا نگاهی به اثر خرید خانه بر بودجه خانوار انداخته‌ایم. در این پژوهش متوجه شدیم که این کار واقعا اثر مثبتی بر توانایی مدیریت آنها دارد و بهترین استفاده را از پول آنها به عمل می‌آورد. دلیل این امر این است که این کار موجب می‌شود مردم احساس کنند که اهداف مالی آنها می‌تواند محقق شود و همچنین احساسی نیرومند از مسوولیت‌پذیری را ایجاد می‌کند.

باوجود این، خرید یک خانه همچنین می‌تواند یک بار سنگین مالی باشد. سه چهارم خریدارانی که برای بار اول خرید می‌کردند، دریافتند که هزینه مالکیت یک خانه بیش از انتظار آنهاست. در نتیجه، یک نفر از هر پنج خریدار اولیه درگیر مشکلات مالی است؛ چرا‌که آنها هزینه‌های اضافی مانند دستمزد افراد درگیر در این فرآیند یا هزینه‌های مبله کردن را کمتر از حد تخمین می‌زنند.بسیار مهم است که صاحبان بالقوه مسکن به‌طور واقع‌بینانه درمورد میزان پول موردنیاز برای خرید و نقل مکان به خانه جدید فکر کنند تا اطمینان یابند که برای پوشش همه هزینه‌های اضافی مانند بیمه، اسباب کشی، مبله کردن و تعمیرات، پول کافی وجود دارد. پژوهش ما همچنین مشخص کرده است که اکثریت مردم می‌توانستند با پس‌انداز خودشان را در موقعیت مالی بهتر قرار دهند.

زمانی که یک سرمایه‌گذاری بلندمدت مانند خرید خانه انجام می‌دهید باید به این عوامل توجه کنید. همچنین باید بدانید که آیا به اندازه کافی برای پوشش هزینه‌های اولیه پس‌انداز کرده‌اید یا نه؟
برای اطمینان یافتن از اینکه این مرحله مهم مالی در زندگی ما به بار سنگین مالی تبدیل نمی‌شود، بسیار مهم است که ورای پیش‌پرداخت‌های فوری واضح، هزینه کامل خرید یک خانه را مدنظر داشته باشیم. در اینجا سه مرحله اصلی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ریزی کنید و اطمینان یابید که خرید کردن یک دستاورد و مرحله مهمی از زندگی است که می‌توانید از آن لذت ببرید.

1- چقدر پول می‌توانید تهیه کنید. ببینید هر ماه پول‌هایتان چه می‌شود تا دریابید که بعد از پرداخت‌های ضروری و هزینه‌های کلی زندگی چقدر برایتان باقی می‌ماند. این کار موجب خواهد شد تا ایده‌ای داشته باشید که در بازپرداخت‌های ماهانه چقدر می‌توانید تهیه کنید. به یاد داشته باشید که هر ماه برای هزینه‌های غیرمنتظره خانوار مقداری را در نظر بگیرید. خدمات مشاوره مالی و برنامه‌ریزی بودجه می‌تواند راهگشا باشد.

2- اهداف پس‌انداز داشته باشید. برای خودتان اهداف کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشید تا پس‌اندازهایتان برای پرداخت‌های مالی غیرقابل پیش‌بینی کافی باشد. اطمینان یابید که برای پوشش هزینه‌های اضافی مانند حق‌الزحمه وکیل، نقشه‌برداری، هزینه‌های انتقال، مبله کردن، بیمه و البته تمبر مالیاتی به اندازه کافی پس‌انداز کرده‌اید. نگاهی به وب‌سایت خدمات مشاوره مالی بیندازید تا اطلاعات بیشتری در مورد هزینه کامل خرید خانه خود به‌دست آورید.

3- اطمینان یابید که بهترین معامله را انجام داده‌اید. پیش از تصمیم نهایی یک قدم به عقب برگردید و اطمینان یابید که این رهن برای شما مناسب است. در مورد انواع متفاوت و در دسترس رهن تحقیق کنید و موردی را انتخاب کنید که با نیازهای شما بهترین تناسب را داشته باشد. می‌توانید در مورد گزینه‌های متفاوت رهن در وب‌سایت‌های خدمات مشاوره مالی بیشتر بخوانید. همچنین توجه به دستمزدها و هزینه‌های متفاوت مرتبط با اخذ یک رهن بسیار ضروری است. زمانی که در حال مقایسه هستید تا اطمینان یابید که بهترین معامله را انجام داده‌اید، به هزینه‌های کلی رهن به اندازه بازپرداخت‌ها توجه کنید.

منبع: تایم