تیم ملی فوتبال ایران برای دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات آماده می‌شود. گوام همان تیمی است که سال‌ ۲۰۰۰ و در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره‌جنوبی و ژاپن، تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد ۱۹ بر صفر این تیم را شکست دهد.

حالا با فاصله‌ای ۱۵ساله ایران و گوام باید یک بار دیگر رودرروی هم قرار بگیرند؛ بازهم در مقدماتی جام جهانی اما این بار با شرایطی متفاوت. این بار نه ایران مانند ۱۵‌سال پیش است و نه گوام آن تیمی که به راحتی شکست بخورد. آنها اتفاقا شگفتی ساز گروه ایران تا این لحظه هستند. گوام از دو بازی ابتدایی خود مقابل ترکمنستان و هند به دو پیروزی رسیده و با ۶ امتیاز صدرنشین گروه D مقدماتی جام جهانی است.

چیزی که شاید پیش از شروع مسابقات کسی آن را باور نداشت. گری وایت سرمربی این تیم که سازنده نسل طلایی این کشور است پیش از مسابقه با اعتماد به نفس درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: «با توجه به شناختی که از تیم ملی ایران دارم می‌دانم که این تیم بازیکنان مستعدی دارد و آنها بسیار تکنیکی و توانمند هستند، ضمن اینکه این تیم سال گذشته جام جهانی را تجربه کرد. در هر صورت آمده ایم با قدرت به مصاف ایران برویم.» وی در مورد اینکه آیا تیم ملی ایران را برای رویارویی با این تیم آنالیز کرده است یا خیر،‌ گفت: «فیلم‌های جدیدی از بازی‌های اخیر ایران به دستم رسیده و خیلی دقیق آن را آنالیز کرده‌ایم. یکسری مسائل را ارزیابی کرده‌ایم که چطور تیم ملی ایران در زمین سازماندهی می‌شود و طبق شناختی که به دست آورده‌ایم می‌خواهیم تلاش کنیم تا ما نیز بهترین سازماندهی را مقابل ایران در تهران داشته باشیم.» این مسابقه ساعت۱۹ امروزدرورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.