ایرنا: کمیسیون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو با اجرای 14 طرح جدید با حجم سرمایه‌گذاری 631 میلیارد ریال در این منطقه موافقت کرد.

هجدهمین کمیسیون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو با حضور مدیرعامل و اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری این منطقه برگزار شد و پس از بررسی 20 طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی با اجرای 14 طرح موافقت کرد.


طرح‌های موافقت شده در قالب طرح صنعتی از قبیل تولید مواد غذایی، لوازم برقی و الکترونیکی و همچنین پایانه چند منظوره است که باحجم سرمایه‌گذاری بیش از ۶۳۱ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۳۹ نفر اجرا خواهد شد.


مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام اینکه، تاکنون 54 طرح در این منطقه مورد تایید قرار گرفته است، گفت: روزانه چندین طرح برای سرمایه‌گذاری به سازمان ارائه می‌شود و کارشناسان این حوزه با انتخاب طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی هستند با کارشناسی فنی برای جذب سرمایه‌گذار واقعی تلاش می‌کنند.


ابراهیم جلیلی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو محقق شده و این طرح‌ها در مرحله بهره‌برداری است.

براساس این گزارش، با تصویب ۱۴ طرح جدید سرمایه‌گذاری، تعداد طرح‌های موافقت شده به ۶۸ طرح بالغ شده که برای بیش از هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو هفتمین منطقه آزاد تاسیس شده در کشور است که در سطح پنج هزار کیلومتر مربع در مرز ایران با کشور‌های ترکیه و نخجوان قرار دارد.