خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو از پیگیری وزارت‌خانه‌های نیرو و صنعت و سازمان ملی استاندارد برای جلوگیری از واردات تجهیزات غیراستاندارد آب و برق خبر داد.

حمید چیت‌چیان اظهار کرد: یکی از عواملی که در رشد غیرواقعی و بی‌رویه مصرف انرژی تاثیرگذار است، استفاده از وسایل و تجهیزات غیراستاندارد است که این تجهیزات اغلب از کشورهای دیگر به بازار مصرف ایران وارد می‌شوند.


وی افزود: اغلب قریب به اتفاق تجهیزات تولید شده توسط شرکت‌های ایرانی در صنعت آب و برق، با نظارت سازمان‌های مربوطه، استانداردهای لازم را کسب کرده‌اند اما بالعکس این قضیه در بیشتر تجهیزات وارداتی دیده می‌شود که استاندارد مشخصی ندارند و اقلام بی‌کیفیت با راندمان پایین در میان آنها دیده می‌شود. وزیر نیرو از پیگیری وزارت نیرو، وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد برای جلوگیری از واردات تجهیزات غیراستاندارد آب و برق خبر داد و گفت: در این خصوص تاکنون جلساتی با سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم و تا تعیین تکلیف نهایی این موضوع، جلسات ادامه خواهد داشت. به گفته این عضو کابینه دولت، در آینده نزدیک بحث جلوگیری از واردات تجهیزات غیراستاندارد آب و برق در دولت تعیین تکلیف می‌شود.