افتتاح 15 طرح شهری در پاکدشت

دنیای اقتصاد، محسن عسکری، شرق استان تهران: همزمان با هفته دولت، ۱۵ طرح شهری با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال در پاکدشت افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری پاکدشت، داریوش پازوکی، شهردار پاکدشت در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: فاز یک و دوی طرح بزرگ ساخت بلوار ۹۰ متری و پل روگذر روی محور امام رضا (ع) از طرح‌های افتتاح شده هستند.

وی گفت: محور امام رضا (ع)، شهر پاکدشت را به دو منطقه شمال و جنوب تقسیم کرده و این موضوع با احتساب عبور روزانه ۱۰۰ هزار خودرو از این محور بین‌المللی، ارتباط بین شمال و جنوب شهر را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است، چرا که ورود خودروهای درون شهری که قصد تردد در شمال و جنوب و بالعکس را دارند، ترافیک این محور را به‌طور فزاینده افزایش می‌دهد، از این رو مدیریت شهری برای حل این چالش طرحی را به شورای شهر ارائه داد که طی آن با ساخت بلوار ۹۰ متری و پل روگذر روی محور امام رضا (ع) ارتباط منطقی بین شمال و جنوب شهر ایجاد شود و ورود خودروهای داخلی به این محور منتفی شود.

پازوکی افزود: اجرای این طرح از اواخر سال ۹۲ در ۵ فاز آغاز شد که فاز نخست آن ساخت میدان بزرگ سپاه و فاز ۲ آن احداث بلوار ۹۰ متری شهدای کارگر جنوبی بود که اکنون به بهره‌برداری رسید. وی اضافه کرد: این بلوار به طول ۸۰۰ متر و عرض ۹۰ متر و با احتساب ۳ هکتار فضای سبز و آبیاری تحت فشار و مکانیزه جزو بلوارهای کم نظیر شهرهای تهران محسوب می‌شود. وی افزود: فاز ۳ این طرح نیز احداث پل روگذر روی محور امام رضا (ع) است که در حال اجرا است.