سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریالی برای گردشگری آذربایجان غربی

دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: به‌منظور ایجاد تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی و هتل‌ها در استان ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

جلیل جباری در مراسم بهره‌برداری از کمپینگ گردشگری سلامت کوه‌سیر ارومیه با بیان اینکه در سال‌جاری دولت توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد، افزود: به این منظور ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آذربایجان غربی مصوب شده و ایجاد کمپینگ در شهرهای دیگر استان در ردیف برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش گردشگری در اقتصاد استان، برای کمپینگ‌های استان ۲ میلیارد ریال اعتبار و برای ایجاد زیر ساخت‌ها نیز ۳ میلیارد ریال و برای انجام مطالعات در این زمینه نیز ۴۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین گفت: اکنون در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان ۳۰ مورد موافقت‌نامه داریم که از این تعداد ۶ مورد مجوز احداث تاسیسات دریافت کرده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده آغاز روندی پویا در بخش گردشگری استان و جذب رضایت گردشگران است.

وی با انتقاد از بوروکراسی پیچیده اداری در برخی از بخش‌ها به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری در استان گفت: در بخش استعلام از دستگاه‌های اجرایی درباره زیرساخت‌ها دچار برخی مشکلات هستیم که گسترش تعامل می‌تواند گامی مهم برای رفع این مشکلات باشد.

جباری بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف این بخش تاکید کرد و افزود: برای توسعه و رونق صنعت گردشگری نیازمند همکاری، مشارکت و تعامل سازنده تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعلام کرد: کم‌بودن میزان اعتبارات استان در بخش ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز از مشکلاتی است که در تلاش برای رفع آن هستیم چراکه اعتبارات این استان در مقایسه با سایر استان‌ها رقم ناچیزی است.

در ادامه این مراسم که در کوه‌سیر ارومیه با حضور مسوولان آذربایجان غربی و نیز کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد، کمپینگ گردشگری سلامت کوه‌سیر افتتاح شد.

این کمپینگ در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳۵۰۰ میلیون ریال راه‌اندازی شده است.

محوطه‌سازی، سکوبندی، نصب روشنایی در منطقه، کانال‌کشی، تعریض و ایجاد برخی زیرساخت‌های گردشگری در منطقه کوه‌سیر به همراه ۶۰۰ متر مربع پارکینگ از اقداماتی بوده که به این منظور صورت گرفته است.

ارومیه دارای دو کمپینگ گردشگری در منطقه تفریحی و گردشگری چی‌چست و کوه‌سیر است که هر سال در ایام مختلف پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

آذربایجان غربی با دارا بودن ۱۴۰۰ اثر ثبت شده ملی از استان‌های مهم در زمینه گردشگری به‌شمار می‌رود.