ایسنا: تعداد مشترکان ۴G تلفن همراه شرکت EE بریتانیا که بزرگ‌ترین شرکت ارائه‏دهنده خدمات LTE یا نسل چهارم در اروپا به شمار می‏آید از ۱۰ میلیون مشترک گذشته است.در پی ورود تلفن‏های هوشمند جدید به بازار و توسعه شبکه ۴G در مناطق جدید، برای اولین بار ترافیک داده‏های LTE از ۳G بیشتر شد.

از زمان آغاز ارائه خدمات LTE در مناطق دورافتاده و روستایی، استفاده ازLTE در این مناطق اسکاتلند ۶۰ درصد افزایش یافته است. شرکت EE پیش‏بینی کرده است تا سال ۲۰۱۸ ترافیک شبکه این شرکت حداقل به یک اگزابایت (یک میلیون ترابایت) در سال برسد.

این حجم اطلاعات معادل ۳ برابر حجم فعلی و ۱۶ برابر حجم اطلاعات شبکه ۳G در سال ۲۰۱۲ است.بر اساس اطلاعات سایت شرکت ارتباطات زیرساخت، افزایش حجم ترافیک دیتا به‌دلیل تقاضاهای ناشی از تبادل فایل‏های ویدئویی و ارتباطات شبکه‌های اجتماعی است که در حال حاضر ۵۱ درصد ترافیک داده‏های شبکه ۴G را تشکیل می‏دهند.سایر بخش‏ها و صنایع که از ارتباطات موبایل استفاده می‏کنند نیز در افزایش ترافیک داده‏ها تاثیرگذارند. همچنین، استفاده از کاربردهای (اپلیکیشن‏ها) بهداشتی از اواسط سال ۲۰۱۴ تا کنون ۶۳ درصد رشد کرده است.