دنیای اقتصاد: شرکت‌های بزرگ تلفن‏همراه نیز در نمایشگاه بین‏المللی IFA2015 جدیدترین پرچمداران خود را معرفی کردند. هر کدام از شرکت‌های فعال در این بازار با اضافه کردن تکنولوژی‏های جدید سعی در ربودن گوی رقابت از یکدیگر دارند.

اکسپریا Z۵ با مشخصاتی جدید معرفی شد
مدیرعامل سونی موبایل در نمایشگاه IFA۲۰۱۵ برلین رسما پرچمدار جدید اکسپریا با نام Z۵ را معرفی کرد.
باوجود انتظار طولانی برای معرفی این گوشی هوشمند، اما ویژگی‏های بیشتری به نسبت دیگر اکسپریاها در این گوشی دیده می‏شود هرچند شاخص‏های بارز قبلی نظیر ضد آب و خاک بودن همچنان حفظ شده است.





مدیرعامل سونی طی سخنرانی در IFA گفته است که این گوشی سریع‏ترین فوکوس خودکار در بین گوشی‏های هوشمند را با تایمی معادل ۰/ ۰۳ ثانیه دارد. زوم روشن تصاویر نیز امکان دیگری است که به کاربران اجازه می‏دهد تا پنج برابر زوم در یک تصویر بدون ایجاد اختلال و پیکسله شدن داشته باشند. این کار حتی در محیط‏های با نور کم نیز انجام می‏شود و علاوه‌بر این سیستم ویدئویی نیز به قابلیت پشتیبانی از لرزه‏گیر تصاویر مجهز شده است.

این گوشی که در دو مدل ۶/ ۴ و ۵/ ۵ اینچی با قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای ۴K قرار است راهی بازار شود، دارای اسکنر اثر انگشت و باتری با قابلیت نگهداری دو روز شارژ است. ظاهرا با ارتقای رزولوشن تصویر، کیفیت ویدئوهای پایین‏تر از ۴K نیز بهبود بخشیده شود. در این باره مدیرعامل سونی گفته که این شرکت از قدیم طرفدار رزولوشن بالا و انقلابی در عرصه تکنیک‏های شنیداری و دیداری گوشی‏های هوشمند بوده است و از این جهت همچنان به این هدف پایبند بوده و در این محصول جدید نیز روی این بُعد، اقدامات خوبی صورت گرفته است. این گوشی با دوربین ۲۳ مگاپیکسل در رنگ‏های طلایی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد. بدنه فلزی با گوشه‏های منحنی شکل نیز بر جذابیت ظاهری این گوشی افزوده است.تراشه اسنپ‏دراگون با هشت هسته پردازش و برگرفته از معماری ۶۴ بیتی این گوشی را پشتیبانی می‏کند؛ از دیگر امکانات این گوشی رم سه و حافظه ۳۲ گیگابایتی است. علاوه‌بر دوربین ۲۳ مگاپیکسلی در پشت گوشی، دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز برای جلوی آن در نظر گرفته شده است.با این حال قیمت و زمان عرضه این گوشی هنوز اعلام نشده است.

رونمایی آلکاتل از گوشی‏های هوشمند ارزان‏قیمت




در نمایشگاه IFA سال جاری، آلکاتل وان‏تاچ دو گوشی هوشمند جدید را در رده ارزان‏قیمت‏های بازار معرفی کرد. این دو دستگاه هوشمند، Pop Star و Pop Up نام دارند که با تمرکز روی شخصی‏سازی هر چه بیشتر عرضه خواهند شد.Pop Star از تنوع بالای قاب‏های پشتی گوشی از جنس‏های متفاوت شامل پلاستیک، چرم و حتی جین بهره‏مند خواهد شد. به گزارش فارنت، این دستگاه هوشمند از صفحه‏ نمایش ۵ اینچی اچ‏دی با پردازنده چهارهسته‏ای ۳/ ۱ مدیاتک مدل MT۶۵۸۰، یک گیگابایت رم، ۸ گیگابایت فضای ذخیره‏سازی داخلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو، قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت و باتری ۲۰۰۰ میلی‏آمپر ساعتی بهره می‏برد.

نسخه مجهز به LTE این دستگاه هوشمند از پردازنده 64 بیتی MT6735P و شانزده گیگابایت فضای ذخیره‏سازی داخلی بهره می‏برد اما دیگر مشخصات تفاوتی ندارد. Pop Up از سخت‏افزار بهتری بهره می‏برد و به صفحه‏نمایش 5 اینچی اچ‏دی، پردازنده هشت‏هسته‏ای اسنپ‏دراگون 4/ 1 گیگاهرتزی از نوع 610، دو گیگابایت رم، دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت تجهیز شده است. هنوز خبری در خصوص قیمت و زمان عرضه این دو محصول به بازار ارائه نشده است.