نمایشگاه گردشگری مالزی موسوم به «ماتا فیر» روز جمعه ۱۳شهریورماه با حضور مقامات اندونزی و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران در مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور پایتخت این کشور گشایش یافت.

به گزارش «ایرنا»، در این نمایشگاه سه روزه که کشورهای هند، اندونزی، ایتالیا، مکزیک، تایوان، هنگ‌کنگ، چین، ویتنام، سریلانکا، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی و ازبکستان با ارائه بسته‌های مختلف ارزان‌قیمت برای جذب گردشگر اقدام می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت کرده است.

ایران سالانه به طور متوسط میزبان یک‌هزار مالزیایی است که با روادید گردشگری وارد کشورمان می‌شوند و غرفه ایران تلاش دارد ضمن معرفی آثار و اماکن گردشگری کشور برای جذب گردشگران مسلمان مالایی اقدام کند. در غرفه ایران با نصب تصاویری از آثار و اماکن مهم گردشگری ایران، صنایع دستی کشورمان نیز عرضه شده است.

مالزی سالانه میزبان بیش از ۷۰ هزار گردشگر ایرانی است، در حالی که تعداد اندکی از مالزیایی‌ها عازم کشورمان می‌شوند. تلاش برای جذب گردشگر خارجی در ایران پس از توافق جامع هسته‌ای و رفع برخی مشکلات اکنون آغاز شده است و کارشناسان امید دارند با همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت گردشگری به‌عنوان سومین صنعت کشور پس از نفت و خودرو بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و رونق گیرد.