بورس تهران به منظور تقویت بازار معاملات قراردادهای آتی اوراق بهادار، میزبان فعالان این بازار در ساختمان حافظ بود.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، نشست تخصصی معاملات آتی سهام با تمرکز بر شناسایی مشکلات مربوط به نرم‌افزارهای معاملاتی و مسائل عملیاتی این بازار، با حضور شرکت‌های نرم‌افزاری و کارگزاران فعال در بازار قراردادهای آتی سهام، شرکت مدیریت فناوری و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی چهارشنبه گذشته در محل شرکت بورس برگزار شد.

این نشست در ادامه جلسات برگزار شده در مورد بررسی دستورالعمل پیشنهادی برای معاملات آتی سبد سهام و تبادل‌نظر پیرامون مشکلات آتی سهام برگزار شد. در این هم‌اندیشی، مدیریت تحقیق‌وتوسعه بورس اوراق بهادار تهران به شرح مهم‌ترین مشکلات عملیاتی و نرم‌افزاری موجود در این بازار پرداخت و پیشنهادهایی را برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار ارائه کرد.

بنابراین گزارش در این جلسه که با استقبال مناسب فعالان بازار آتی اوراق بهادار همراه بود، چالش‌های کنونی رودررو با معاملات آتی سهام، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مواردی همچون عدم تعلق سود به سپرده وجه تضمین، الزام به پرداخت وجه تضمین اضافی هنگام ارسال سفارش‌هایی که منجر به بستن موقعیت می‌شوند و فراهم نبودن ابزارهای مناسب برای به‌کارگیری موقعیت‌های پوشش ریسک و آربیتراژی، به‌عنوان مشکلات اصلی بازار آتی سهام مطرح شدند.

همچنین کارگروهی متشکل از نمایندگانی از شرکت بورس تهران، کارگزاری‌های فعال، شرکت سپرده‌گذاری، شرکت مدیریت فناوری و شرکت‌های نرم‌افزاری تشکیل و مقرر شد اقدامات لازم برای اجرایی شدن پیشنهادهای ارائه شده در این جلسه، توسط این کارگروه پیگیری شود.