گروه خودرو: پیش از انتشار اخبار مربوط به معرفی خودروهای آینده ایران خودرو با اعلام زمان عرضه و قیمت آنها، تصور بر این بود که این شرکت در ابتدا محصولات شرکای پیشین خود یعنی پژو و رنو را معرفی خواهد کرد حال آنکه انتشار زمان و قیمت خودروهای سوزوکی جای تعجب داشت.با این حال اخبار رسمی از عقد قراردادهای محکم رنو و پژو با این شرکت خبر می‌دهد؛ به‌طوری‌که روز گذشته رویترز از رقابت این دو شرکت فرانسوی در ایران خبر داد، اما نکته قابل‌توجهی که در گزارش رویترز به چشم می‌آید، اظهارات یکی از مقامات رنو در مورد استراتژی آینده این شرکت در ایران است؛ به‌طوری‌که وی گفته استراتژی رنو، تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در ایران است.

این مقام شرکت رنو همچنین در مورد حضور دوباره هموطن خود (پژو) در کشورمان عنوان کرده که پژو اظهارنظرهای زیادی (در مورد بازار ایران) داشته است... (اما) جوجه‌ها را نباید قبل از اینکه از تخم بیرون بیایند شمرد. در هر صورت آنچه مشخص است به دلیل اقدامات پیشین پژو و ترک ناگهانی ایران، مسوولان صنعتی کشور تمایلی به فعالیت گسترده این شرکت همچون گذشته در ایران ندارند و ظاهرا رنو خواهان بهره برداری از این اتفاق است. در این زمینه رویترز عنوان کرده که شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه، پرفروش‌ترین برند اروپایی در ایران پیش از تحریم‌ها، اکنون برای بازپس گرفتن سهم خود از این بازار با یک رقیب هموطن مواجه است و آن شرکتی نیست جز رنو. رویترز همچنین به نقل از یک منبع آگاه تاکید کرده که پس از انعقاد توافق جامع هسته‌ای بین تهران و گروه ۱+۵، اکنون رنو قصد دارد از ۵۶۰ میلیون دلار پول خود که به دلیل تحریم‌ها در داخل ایران گیر افتاده، استفاده کند.

هر چند در این گزارش اشاره‌ای به برنامه‌ریزی رنو در این شرایط خاص برای بازار ایران نکرده، اما آنچه مشخص است حضور این شرکت فرانسوی و همچنین شریکش یعنی نیسان موجب تقویت هر چه بیشتر حضور آنها در بازارهای نوظهور خواهد شد. در این گزارش همچنین به این نکته اشاره شده که بازپس گرفتن سهم از دست رفته از بازار ایران برای پژو که در حال رقابت برای افزایش حضور خود در خارج از اروپا پس از قرار گرفتنش در آستانه ورشکستگی است، حیاتی تر است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۰ قصد دارد سالانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در بازار ایران بفروشد. به گفته سخنگوی پژو، این شرکت همچنان در حال مذاکره «با شرکای مختلف از جمله ایران خودرو» در مورد انعقاد یک قرارداد تولیدی است. این در حالی است که رنو از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.