مهر: وزیر صنعت دستور تشکیل ستاد ویژه تحول و بهبود کیفیت در صنعت خودرو را با مشارکت کلیه ذی‌نفعان این صنعت صادر و معاونت امور صنایع این وزارتخانه را مسوول پیگیری وظایف محوله در این رابطه کرد.

ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اشاره به برگزاری سی و سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور تمامی اعضا به اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت. وی با اشاره به آمار و وضعیت تولید خودرو در ۵‌ماه ابتدای سال‌جاری، تصریح کرد: تا پایان مرداد ماه امسال بالغ‌بر ۴۴۰ هزار و ۵۷۱ دستگاه انواع خودرو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷/ ۸ درصدی را نشان می‌دهد، ضمن اینکه براساس آمار، تولید خودروی سواری دراین مدت ۵/ ۱۷ درصد رشد داشته است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ادامه مهم‌ترین محورها و دیدگاه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت را بیان و بر تاکید نعمت‌زاده به موضوع صادرات و استفاده از توانمندی مشاوران حرفه‌ای بین‌المللی در راستای توسعه صادرات اشاره کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به نقش وزارتخانه به‌عنوان نقش حاکمیتی توجه کرد، افزود: باید به بنگاه‌های اقتصادی اجازه دهیم خودشان در درون بنگاه بر اساس چارچوب‌های کلی که حاکمیت تعیین می‌کند تصمیم‌گیری کنند و این وزارتخانه باید در اداره بنگاه‌ها کمترین دخالت را داشته باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر دوری از سیاسی کاری در مقوله تولید و تجارت تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی درست بتوانیم در راستای توسعه هر چه بیشتر اقتصاد کشور سهیم باشیم. نعمت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه بر ضرورت مشتری‌مداری و جلب رضایت مشتری از نظر تولید محصولات و خودروهای با کیفیت بالا تاکید کرد و گفت: ما حق تحویل خودروی معیوب به مشتری را نداریم و در این رابطه باید پایش کیفیت به‌صورت ماهانه صورت بگیرد تا بتوانیم کنترل دقیقی بر محصولات تولیدی داشته باشیم.