ایرنا: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص هزار‌میلیارد تومان برای ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال‌زایی در قالب تعاونی‌های کوچک خبر داد.حسن طایی گفت: این تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید برای حمایت و توسعه کسب‌وکارهای خرد و کوچک به متقاضیان واجد شرایط اختصاص می‌یابد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با اختصاص این میزان اعتبار تا پایان امسال حداقل برای 100هزار نفر در قالب تعاونی‌های کوچک با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید شغل ایجاد شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمام فعالیت‌ها و تعاونی‌های کوچک در حوزه‌های کشاورزی، زراعت وباغبانی، صنایع‌دستی، دام و طیور جزو صنایع کوچک تعاونی‌های تولیدی هستند.

طایی تصریح کرد: متقاضیان به‌خصوص دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها با ارائه طرح‌های تجاری توجیه‌دار و درخواست تسهیلات از ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی یا صندوق‌های کارآفرینی امید در شهرستان‌ها می‌توانند از تسهیلات پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: همه متقاضیان تسهیلات این بخش باید توجه داشته باشند که رویکرد این بخش دانش‌محوری و تعاونی‌های دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: این تعاونی‌ها برای کسب و کار با تولید و ارائه محصولات نو باکیفیت بالا و قیمت پایین و قابل رقابت با تولیدات داخل و خارج شکل گرفته‌اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: تاکید ما بر این است که مشاغل جدید دراین بخش در قالب خوشه‌ها ، شبکه‌ها وبرندهای خاصی شکل بگیرند که در عرصه بازار رقابت بتوانند داوم بیاورند.

طایی ادامه داد: باید با افزایش تولید، آمار بیکاری را در کشور کاهش دهیم و در مسیر چشم‌ انداز توسعه حرکت کنیم.