قیمت انواع تبلت در بازار

تبلت‌ها که طی سال‌های اخیر جای خود را میان کاربران باز کرده‏اند و حتی در موارد زیادی به جای گوشی یا لپ‏تاپ مورد استفاده قرار می‏گیرند، محدوده قیمتی از حدود ۴۵۰ هزار تا پنج میلیون تومان در بازار لوازم دیجیتال دارند.

بر اساس گزارش «ایسنا»، تبلت‏ها که امروزه به خوبی می‏توانند نقش یک کامپیوتر مطلوب را در اندازه کوچک ایفا کنند، در انواع مختلف و متنوعی در بازار وجود دارند و شاید همین تنوع، انتخاب را برای کاربران سخت کند. به‌طور کلی تبلت‏ها بر اساس ویژگی‏ها، امکانات جانبی مختلف، نوع برند، گارانتی و... از قیمت‏های متنوعی برخوردار هستند.

تبلت‏هایی که در بازار از سوی کاربران از اقبال بیشتری برخوردارند، رنج قیمتی از حدود ۴۵۰ هزار تا حدود پنج میلیون تومان دارند؛ به‌عنوان نمونه تبلت سامسونگ گلکسی با صفحه نمایش ۱/ ۱۰ اینچ، RAM یک و نیم گیگابایت، حافظه داخلی ۱۶ و دوربین ۳ مگاپیکسل با قیمت ۹۲۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

تبلت سامسونگ با صفحه نمایش ۷/ ۹ اینچ، حافظه ۲ گیگابایت، دوربین ۵ اینچ و سیستم اندروید نسخه ۵ به قیمت یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. تبلت سامسونگ گلکسی نسخه اندروید ۴/ ۴ با صفحه نمایش ۷ اینچ، حافظه یک گیگابایت و کیفیت دوربین ۲ مگاپیکسل نیز ۴۴۵ هزار تومان است. تبلت لنوو (LENOVO) با صفحه نمایش ۸ اینچ، RAM ۲ گیگابایت و دوربین ۸ مگاپیکسل حدود ۷۳۵ هزار تومان قیمت دارد.

تبلت لنوو با صفحه نمایش ۸ اینچ، نسخه اندروید ۲/ ۴، حافظه یک گیگابایت و دوربین ۵ مگاپیکسل به قیمت ۴۷۵ هزار تومان به فروش می‏رسد. تبلت توشیبا با صفحه نمایش ۸ اینچ، حافظه ۲ گیگابایت و دوربین عکاسی ۸ مگاپیکسل نیز ۹۷۰ هزار تومان است. تبلت مایکروسافت با صفحه نمایش ۱۲ اینچ، حافظه ۴ گیگابایت و دوربین ۵ مگاپیکسل حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

تبلت مایکروسافت با صفحه نمایش ۶/ ۱۰ اینچ، حافظه ۸ گیگابایت و دوربین یک مگاپیکسل به قیمت چهار میلیون و ۸۷۰ هزار تومان فروخته می‏شود. تبلت اپل ipad با صفحه نمایش ۹/ ۷ اینچ، حافظه یک گیگابایت و دوربین ۵ مگاپیکسل نیز حدود یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است. تبلت ایسوس(ASUS) با صفحه نمایش ۷ اینچ، اندروید ۴/ ۴، حافظه یک گیگابایت و دوربین ۵ مگاپیکسل حدود ۵۱۲ هزار تومان در بازار عرضه می‏شود. تبلت هوآوی (Huawei) با صفحه نمایش ۷ اینچ، دوربین ۱۳ مگاپیکسل، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی نیز ۷۸۵ هزار تومان فروخته می‌شود.