گروه بنگاه‌ها: پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن شمالغرب از29 شهریور به مدت سه روز در فرابورس انجام می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، جلسه معارفه‌ای پیش از پذیره‌نویسی این صندوق، با حضور مدیر‌عامل و جمعی از مدیران فرابورس و نیز مدیران و معاونان گروه سرمایه‌گذاری مسکن و نمایندگان رسانه‌ها، عصر روز شنبه 28 شهریور ماه 1394 در سالن اجتماعات شرکت گروه برگزار شد.

معزی، مدیر‌عامل گروه ‌سرمایه‌گذاری مسکن در این جلسه به ارائه گزارش از فعالیت‌های شرکت گروه پرداخت. وی در ادامه یاد آور شد: در گذشته تامین مالی پروژه‌ها از طریق اعطای تسهیلات بانکی و پیش فروش واحد‌ها صورت می‌گرفت، ولی در سال‌های اخیر تنوعی که در روش‌های تامین مالی در بازار سرمایه ایجاد شده است، گروه‌سرمایه‌گذاری مسکن را ترغیب کرده از روش‌های متنوع تامین مالی استفاده کند. در همین راستا پس از انتشار موفقیت‌آمیز اوراق صکوک اجاره سال 91، برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق صکوک اجاره استصناع انجام شده و در حال اجرا است. همچنین اولین صندوق زمین و ساختمان گروه سرمایه‌گذاری مسکن که توسط شرکت شمالغرب عرضه خواهد شد، امروز معرفی‌ می‌شود و در مهرماه سال جاری، دومین صندوق زمین و ساختمان گروه به نام پردیس پارسیان در فرابورس عرضه خواهد شد.


هامونی، مدیر‌عامل فرابورس ایران طی این جلسه، ابتدا پتانسیل‌های موجود بخش مسکن از نگاه بازار سرمایه را شرح داد و گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری وهلدینگ حاضر در بازار سرمایه می‌تواند از ابزارهای نوین مالی نهایت استفاده را ببرند که شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز این موضوع را به خوبی درک و اجرا کرده است. هامونی در ادامه گفت: ابزار نوین صندوق سرمایه‌گذاری زمین وساختمان، این امکان را می‌دهد که سود پروژه مستقیما به سهامداران و مجموعه‌هایی که با خرید اوراق در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، برسد. مدیر‌عامل فرابورس گفت: افتتاح این صندوق‌ها که در زیر‌مجموعه‌های بانک مسکن صورت گرفته، در بلند‌مدت و با ادامه این روند، تحول عظیمی در صنعت ساختمان ایجاد خواهد شد. وی گفت: تلاش ما این است که نمونه‌های موفقی را به جامعه سهامداران و جامعه ایرانی ارائه کنیم. این صندوق‌ها نیاز به پرستاری و بزرگ شدن دارد، همه باید مراقب این شخصیت حقوقی که جدیدا به موجب قانون شکل گرفته باشیم تا این ابزار جدید شکوفا و موفق شود. دکتر کریمی، مدیر‌عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب در همین رابطه گفت: شرکت دارای پتانسیل بالا در حوزه صنعت ساختمان در منطقه شمال غرب کشور است. بلگوری، مدیر ساخت صندوق نیز اظهار کرد: با اشاره به اینکه تامین مالی در کشور به شدت مطرح است، گفت: بانک مسکن به‌عنوان تنها بانک تخصصی نقش بسزایی در پرداخت تسهیلات دارد و توانسته رکورد پرداخت تسهیلات را بشکند. وی درادامه افزود: بانک مسکن با ۱۲۶۰ شعبه در کشور تنها بانکی است که با پرداخت منابع خرد، تسهیلات مشارکتی ساخت و خرید مسکن را پرداخت می‌کند.