رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی میراث فرهنگی از برگزاری همایش ملی «نوروز، میراث صلح» از سوی این پژوهشکده در اسفندماه امسال خبر داد.

به گزارش «ایرنا» علیرضا حسن‌زاده با اعلام این خبر گفت: «همایش ملی نوروز، میراث صلح در قالب سلسله همایش‌های «ایران، سرزمین صلح و دیدارگاه فرهنگ‌های جهان» اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد . وی اظهار کرد: همایش «نوروز، میراث صلح» با همکاری سازمان‌ها و موسساتی همچون معاونت توسعه مدیریت میراث فرهنگی، مرکز اسناد فرهنگی آسیا، موسسه فرهنگی اکو، شورای فرهنگ عمومی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مرکز مطالعات فرهنگ عامه صدا و سیما برگزار می‌شود.»

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: «در این همایش سخنرانی‌های علمی با تمرکز بر اهمیت نقش نوروز در ایجاد وفاق و همدلی فرهنگی میان کشورهای حوزه نوروز از سوی مردم‌شناسان و محققان زبده کشور ارائه می‌شود.» وی یادآور شد به زودی فراخوان این همایش منتشر و از پوستر آن رونمایی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی، ادامه داد: «مفهوم صلح جایگاهی بسیار مهم در فرهنگ و تمدن ایران دارد و یکی از چشم‌اندازهای این مفهوم را می‌توان در آیین نوروز مشاهده کرد؛ از این رو می‌توان نوروز را میراث صلح نامید.»