«گروه کارخانجات شهید قندی» در شانزدهمین نمایشگاه ایران تلکام
شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی، به همراه گروه مخابرات ایران، در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام حضور یافته است.

به گزارش ستاد خبری مخابرات، در این رویداد، این شرکت با عرضه محصولاتی مانند کابل‌های مخابراتی فیبر نوری و مسی، سلول‌های خورشیدی، انواع کابل‌های برق مسی و آلومینیومی و کابل‌های ترکیبی در این نمایشگاه حضور یافته است.
مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی بیان کرد: این شرکت همراه با شرکت‌های زیر مجموعه خود شامل برق آفتابی هدایت نور، شبکه سازان کیهان، ایساتیس ارتباطات قندی و پلیمر ایساتیس قندی ابرکوه، در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول فعالیت است. مهندس سید جلال الدین رضوانی نژاد افزود: این گروه در تولید انواع کابل‌های برقی، مخابراتی، کابل‌های خاص، کنترلی و دیتا در انواع مختلف کارامد است. وی با اشاره به بومی‌سازی این محصولات در داخل کشور گفت: با توجه به نیروی کارامد، متخصص و متعهد این گروه، در آینده‌ای نزدیک، فناوری تولید تارهای فیبر نوری و تجهیزات اکتیو مخابراتی در دستور کار شرکت قرار خواهد گرفت.

رضوانی نژاد همچنین با اشاره به امضای قرارداد صادرات محصولات این شرکت گفت: این قرادادها به مبلغ حدود ۱۵ میلیون یورو از ده مهر امسال اجرایی خواهد شد. وی مقصد صادرات محصولات این شرکت را کشورهای خاورمیانه اعلام نمود و خاطر نشان کرد در بخش داخلی نیز دو قرارداد قابل توجه منعقد شده که از ۱۵ مهر اجرایی می‌شوند. مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی همچنین افزود: قراردادهای در دست اقدام این شرکت نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان برآورد می‌گردد.
رضوانی‌نژاد با اشاره به اینکه این شرکت با داشتن یک برند بین المللی در مناقصات داخلی و خارجی همواره نمره کیفیت و فنی بالایی را از آن خود کرده است خاطرنشان کرد: این شرکت تابع استانداردهای کیفیت بین‌المللی فنی و نظام‌نامه سری ایزو می‌باشد و توانسته چهار سال عنوان صادرکننده نمونه ملی را به دست آورد.

وی درباره فعالیت‌های آتی این شرکت نیز گفت: محصولات جدید در حوزه سلول‌های خورشیدی، سامانه‌های نوری، تولید تار نوری، کابل‌های زیردریایی (Submarine)، دریایی (Marine)، آف شور (Offshore) و کابل‌های شبکه‌های fttx مانند میکروکابل و بلون فایبر در دستور کار شرکت قرار گرفته است. همچنین توسعه خطوط کابل‌های برق و کامپوندهای پلیمری و توسعه خدمات فنی و مهندسی را با تکیه بر توان شرکت‌های تابعه از دیگر برنامه‌های این گروه عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت کارخانجات شهید قندی درباره گسترش فعالیت‌ها در دوران پسا تحریم هم گفت: در این دوران با حدف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم با دیگر شرکتها و تولیدکنندگان خارجی و کاهش هزینه‌ها می‌توانیم بیشتر و بهتر در خدمت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور باشیم.

وی در خصوص تهدیدهای این صنعت بیان نمود: محصولات نیم‌ساخته و ساخته شده غیراستاندارد با تعرفه پایین وارد کشور می‌شود و از طرف دیگر تعرفه مواد اولیه‌ای که امکان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد و در این صنعت نقش مهمی‌دارند بسیار بالا می‌باشد. وی افزود: جهت توسعه صادرات کشور ضروری است نهادهای متولی از جمله سازمان توسعه تجارت، تهیه برنامه حمایتی جهت ورود به بازارهای بین‌المللی را در برنامه خود قرار دهند.
سید جلال الدین رضوانی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: گروه کارخانجات شهید قندی حدود 3 دهه پیش تاسیس و در سال 83 خصوصی و از سال 87 سهام آن در تالار بورس عرضه شده و هم‌اکنون با داشتن حدود 600 نیروی متخصص و کارامد، یکی از شرکت‌های پیش‌رو در بخش سخت‌افزار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

گروه کارخانجات شهید قندی به‌منظور معرفی محصولات خود و تعامل با کلیه شرکت‌ها و مشتریان این حوزه از 4 تا 7 مهر 1394 در سالن شماره 6 نمایشگاه ایران تلکام (در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران) حضور دارد.