طرح‌های ویژه همراه اول در ایران تلکام 2015
در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تله کام 2015)، شرکت همراه اول اقدام به ارائه و معرفی سرویس‌ها و طرح‌های تشویقی متنوعی نموده است. تمرکز اصلی سرویس‌های امسال همراه اول، ارائه خدمات نوترینو، اینترنت نسل نو همراه اول می‌باشد.

سرویس‌ها و محصولات همراه اول در نمایشگاه امسال به شرح زیر می‌باشند:
۱. خدمات نوترینو: نوترینو نام تجاری و ثبت شده ی سرویس اینترنت همراه اول است که مزایای بیشماری نسبت به اینترنت نسل پیشین خود دارد. برخلاف نسل‌های گذشته (۲G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود، اینترنت ۳G مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد. خدمات مختلفی که در این قسمت ارایه می‌شوند عبارتند از:
a. معرفی بسته‌های نوترینو: بسته‌های نوترینو در کلاس‌های آلفا (2G) و آلفا+ (3G) به مشترکین ارائه می‌شوند.

بسته‌های آلفا بسته‌های اینترنتی هستند که با ارائه سرعت پایه، اینترنتی مطمئن و ارزان قیمت را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. افرادی که تمایل دارند همیشه به اینترنت متصل باشند و پیام‌های اینترنتی و پست الکترونیکی خود را به سرعت پاسخ دهند و در عین حال هزینه بالایی بابت این کار نپردازند می‌توانند از آلفا استفاده کنند. همچنین افرادی که به دلایلی مانند عدم پوشش شبکه نسل سوم و چهارم در محدوده زندگی آنها و یا عدم پشتیبانی تلفن همراه آنها از شبکه نسل سوم و چهارم، نمی‌توانند از این نسل‌ها بهره‌مند گردند، می‌توانند بسته آلفا را خریداری کرده و از اینترنت همراه نسل دوم استفاده کنند. سرعت این بسته‌ها تا196Kbps است.

بسته‌های آلفا+ بسته‌های پرسرعت نوترینو هستند. این بسته‌ها با سرعتی بالا امکان استفاده تخصصی و حرفه ای را از اینترنت نسل سوم و چهارم ممکن می‌سازند. افرادی که فایل‌های حجیم ارسال و یا دریافت می‌کنند، مکالمه‌های صوتی و یا ویدیویی در بستر اینترنت انجام می‌دهند، از برنامه‌های صوتی و تصویری اینترنتی استفاده می‌کنند و یا تمایل به داشتن اینترنت با سرعت بالا را دارند می‌توانند از بسته‌‌های آلفا+ استفاده کنند. بسته‌های آلفا+ تنوع بسیاری جهت پاسخگویی به مصارف مختلف دارند. سرعت این بسته‌ها تا8Mbps است.

بسته‌های نیترو خدمت جدیدی از همراه اول و تشدید کننده سرعت هستند که برای مشترکین بسته‌های آلفا، فرصت محدودی جهت تجربه اینترنت پرسرعت بسته‌های آلفا+ را فراهم می‌سازند. بسته‌های نیترو در دوره‌های زمانی و قیمت‌های مختلفی ارایه می‌شوند.
b. نمایش نقشه پوشش شبکه: در نقشه پوشش شبکه، نواحی تحت پوشش اینترنت نسل سوم همراه اول به تفکیک پوشش داخلی (نواحی تحت پوشش داخل ساختمان ها) و پوشش خارجی (نواحی تحت پوشش خارج از ساختمان ها) به صورت کاملا جزیی و دقیق مشخص شده‌اند.

c. آموزش نحوه فعالسازی سرویس نوترینو و دریافت تنظیمات: به مشترکینی که تاکنون سرویس نوترینو خود را فعال و یا تنظیمات آن را دریافت نکرده‌اند آموزش‌های لازم در این زمینه داده خواهد شد.
2. محصولات و خدمات همراه اول: انواع محصولات و خدمات همراه اول در این قسمت معرفی می‌شوند. خدمات مختلفی مانند سرویس‌های چتر اضطراری، پیامگیر صوتی، ردیابی گوشی، سامانه جامع خدمات USSD، بسته مکالمه خانواده، نرم افزار ارتباط جمعی ساینا و سایر خدمات همراه اول. با توجه به متنوع بودن این خدمات، اطلاعات کاملتری در مورد آنها در سایت همراه اول به آدرس www.mci.ir در دسترس می‌باشد.

3. طرح‌های تشویقی و مناسبتی:
a. بسته‌های خوش آمد همراه اول:
i. بسته خوش آمد اینترنت (سیم کارتهای دائمی و اعتباری): مشترکین محترم همراه اول به مدت یک ماه پس از فعال سازی سیم کارت خود، با فعال سازی بسته رایگان خوش آمد اینترنت می‌توانند بمدت یک هفته و حجم 800 MB سرویس اینترنت همراه اول را تست نموده و در صورت رضایت پس از اتمام اعتبار هدیه، بسته‌های نوترینو را خریداری و استفاده نمایند.
ii. بسته خوش آمد مکالمه ویژه سیم کارت‌های دائمی: در ۳ ماه نخست فعال سازی سیم کارت‌های دائمی همراه اول، مشترکین از نرخ مکالمه باورنکردنی ۳۹۹ ریال/ دقیقه در مکالمات داخل شبکه همراه اول (تلفن ثابت و همراه اول) بهره مند می‌شوند.

iii. بسته خوش آمد اعتبار ویژه سیم کارتهای اعتباری: بعد از انجام اولین شارژ با هر مبلغی از طرف مشترک (از تمامی کانالها به جز جیرینگ)، ۵،۰۰۰ تومان اعتبار داخل شبکه هدیه به حساب مشترک شارژ می‌شود. فعال شدن اعتبار هدیه مستلزم انجام حداقل یک شارژ (به هر مبلغی) در مدت حداکثر سه ماه از زمان ثبت نام در سیستم می‌باشد، بدیهی است چنانچه اولین شارژ پس از گذشت سه ماه از ثبت نام انجام گیرد، اعتبار هدیه به آن تعلق نخواهد گرفت. امکان استفاده از اعتبار هدیه برای انجام کلیه فعالیت‌های داخل شبکه اعم از مکالمه، ارسال پیامک، استفاده از اینترنت، خرید بسته‌های مختلف وجود دارد. اعتبار هدیه قابل انتقال نمی‌باشد.
b. طرح رویاهای دست یافتنی: به منظور قدردانی از مشترکین فعلی و نیز ایجاد انگیزه برای مشترکین جدید، همراه اول در نظر دارد یک قرعه کشی همزمان با دهه مبارک فجر انجام دهد که این قرعه کشی بر اساس امتیازات مشترکین در بازه زمانی 01/06/94 لغایت 30/10/94 کسب می‌کنند انجام خواهد گرفت و مشترکین بر اساس امتیاز کسب شده در این بازه زمانی شانس برنده شدن در این طرح را خواهند داشت. جوایز این طرح شامل بیش از 94 کمک هزینه خرید خودرو 000/000/500 ریالی است و برندگان نیز از سراسر کشور می‌باشند. از جمله ویژگی‌های این طرح این است که از تمامی استانهای کشور حداقل دو برنده وجود خواهد داشت.

c. معرفی سایر طرح‌های تشویقی و مناسبتی همراه اول مانند شارژ جوانان، بانوان، وفاداری و...
۴. باشگاه فیروزه ای: باشگاه فیروزه ای، نام باشگاه مشتریان همراه اول است. هدف از راه‌اندازی این باشگاه، علاوه بر ارائه خدمات ویژه به اعضای باشگاه، تقویت ارتباط تعاملی بین همراه اول و مشترکین جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر و افزایش رضایتمندی مشتریان خواهد بود. مشترکین سیم کارت‌های دائمی همراه اول با عضویت رایگان در باشگاه فیروزه‌ای، می‌توانند در ازای هر پرداخت و همچنین شرکت در برخی فعالیت‌ها نظیر نظرسنجی ها، امتیاز کسب نموده و از مزایای مختلف باشگاه مشتریان بهره‌مند گردند.

a. مبادله امتیازات بدست آمده با بسته‌ها و هدایای ویژه
b. شرکت در قرعه کشی‌ها
c. بهره مندی از تخفیفات ویژه محصولات و خدمات شرکت‌ها و فروشگاه‌های تجاری و تفریحی طرف قرارداد با باشگاه فیروزه ای
جزئیات کامل باشگاه فیروزه ای در آدرس http://www.mci.ir/customerclub موجود و در دسترس می‌باشد.
۵. همراه من: حساب کاربری «همراه من» به آدرس my.mci.ir، خدمتی جدید از همراه اول است که در آن سعی شده است تا جای ممکن امکان دسترسی مشترکین به سرویس‌های همراه اول از طریق اینترنت آسان‌تر گردد. تمامی مشترکین اعتباری و دائمی می‌توانند وارد حساب شخصی خود شوند و از خدمات آن بهره مند گردند. علاوه بر وبسایت، اپلیکیشن همراه من نیز اخیرا لانچ شده است و در آدرس http://www.mci.ir/app-mymci قابل دسترسی می‌باشد. مشترکین جهت ورود به سایت یا اپلیکیشن همراه من از طریق پیامک می‌توانند رمز عبور خود را دریافت کنند و به سادگی وارد سایت شوند و از خدمات آن استفاده نمایند.

با ورود به حساب کاربری «همراه من» خدمات متنوعی به شرح زیر برای مشترکین دائمی و اعتباری ارایه می‌شود:
a. بهره مندی از انواع خدمات پرداخت مانند مشاهده و پرداخت صورت حساب‌های میان دوره و پایان دوره و انتقال اعتبار، خرید بسته‌های اینترنت و مشاهده گزارش مصرف بسته‌های اینترنت، استفاده از خدمات اصلی مانند خرید اعتبار، فعالسازی آوای انتظار، دریافت ریز مکالمات و MMS، فعالسازی انواع طرح‌های تشویقی و مناسبتی مانند بسته‌های تخفیفی مکالمه و پیامک فارسی، هدیه شتاب در پرداخت، هدیه روز تولد و سرویس همراهان اول.
۶. ستاره اول #۱*: شرکت همراه اول در راستای رفاه بیشتر مشترکین خود در نظر دارد تا خرید شارژ سیم کارت‌های اعتباری در هر لحظه از شبانه روز و در هر نقطه از ایران عزیز را از راحت ترین و سریع ترین شکل ممکن میسر سازد، که این امر با کد دستوری #۱* محقق گشته است. (مشترکین گرامی تنها با داشتن یک کارت بانکی عضو شتاب و رمز دوم خرید اینترنتی می‌توانند به راحتی از این سامانه استفاده نمایند.)

مزایای استفاده از کد دستوری #۱*:

* کد دستوری #۱* این امکان را برای تمامی مشترکین محترم شرکت همراه اول فراهم می‌کند تا از طریق شارژ فوق العاده تا ۳۰% شارژ بیشتر را به راحتی برای خود و یا مشترکین اعتباری دیگر تهیه نمایند، ضمناَ با عنایت به اینکه تاریخ انقضای شارژ هدیه ارتباطی با شارژ اصلی نداشته، لذا مشترکین می‌توانند بدون نگرانی از دست رفتن مبلغ و زمان اعتبار شارژ اصلی از مزایای شارژ فوق العاده استفاده نمایند.
* ستاره اول در کنار خرید شارژ خدمات متنوعی نظیر پرداخت قبوض تلفن همراه، خرید بسته‌های اینترنتی و انجام امور نیکوکاری نیز در اختیار مشترکین گرامی قرار می‌دهد.

7. فروش تلفنی (Telesales): سفارش، خرید و تحویل رایگان محصولات نوترینو بصورت تلفنی. همراه اول با هدف افزایش سرعت و سهولت جهت سفارش و خرید محصولات، کانال جدید فروش تلفنی را راه‌اندازی نموده است. این سرویس به مشتری امکان دسترسی آسان به محصولات اپراتور همراه اول را مهیا می‌نماید. تمامی سفارشات مشتریان به صورت رایگان درب منزل تحویل داده می‌شود.
۸. فروشگاه آنلاین همراه اول: همراه اول با هدف افزایش سرعت و سهولت جهت سفارش و خرید محصولات، فروشگاه آنلاین همراه اول را راه‌اندازی نموده است. مشترکین از طریق سایت http://shop.mci.ir می‌توانند با روشی آسان و مطمئن اقدام به خرید نمایند. علاوه بر آن، خدماتی از قبیل امکان جستجو و مقایسه محصولات، ثبت سفارش و پرداخت آنلاین مبلغ، تحویل رایگان محصولات و دریافت هدایای خرید اینترنتی نیز ارایه می‌شود.
9. صورتحساب الکترونیکی: همانطور که می‌دانید روشهای مختلفی جهت دریافت صورتحساب وجود دارد و به منظور دسترسی آسان و سریع به اطلاعات کارکرد تلفن همراه خود و به منظور همراهی با طبیعت می‌توانید از روشهای الکترونیکی استفاده نمایید. روش‌های دریافت الکترونیکی صورتحساب عبارتند از:

a. مراجعه به وب سایت همراه اول (billing.mci.ir/billing): با واردکردن شماره تلفن و کدپستی صورتحساب خودرا مشاهده نمایید .
b. مراجعه به وب سایت همراه من (my.mci.ir): با وارد کردن شماره تلفن و استفاده از کد محرمانه صورتحساب خود را مشاهده نمایید .
c. ارسال پیامک (با ارسال حرف H انگلیسی به شماره 990009و استفاده از راهنمای سامانه)
d. سامانه ۹۹۹۰ (شماره گیری ۹۹۹۰ از طریق خطوط همراه اول و ۰۹۱۲۹۹۹۰ از طریق تلفن ثابت)
e. از طریق ایمیل (ارسال پیامک حرف انگلیسی E به شماره 990009و ثبت آدرس ایمیل و دریافت صورتحساب از طریق ایمیل)
f. از طریق کد USSD

g. قبض المثنی
10. طرح تقسیط مودم‌هایMBB: مشترکین دائمی سیم‌کارت‌های ******09121 و ******09122 همراه اول، در ایام برگزاری نمایشگاه می‌توانند با مراجعه به سالن همراه اول و پس از احراز هویت، بر اساس اعتبار سیم کارت خود، مودم مورد نظر خود را از بین برندهای مختلف انتخاب و دریافت نمایند. در این طرح مشترک همراه اول هیچ مبلغی را به عنوان ودیعه پرداخت نمی‌کند بلکه تمامی مبلغ گوشی مودم به صورت اقساط ماهیانه در صورتحساب پایان دوره وی منظور خواهد شد.
11. طرح بازدید طلایی: در طرح بازدید طلایی شما مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول، می‌توانید با بازدید از شش غرفه‌ی طلایی همراه اول، امتیاز کسب کرده و در نهایت بر اساس امتیازتان بدون قرعه‌کشی از هدایای همراه اول برخوردار گردید. توجه داشته ‌باشید که هرچه امتیازتان را افزایش بدهید، هدایای شما نیز ارزنده‌تر خواهندبود.