واکنش ورایتی به معرفی فیلم «محمد رسول الله(ص)» به اسکار

سایت معتبر سینمایی ورایتی با اعلام انتخاب فیلم «محمد رسول الله‌(ص)» از سوی ایران برای بخش فیلم خارجی زبان اسکار، بار دیگر از این فیلم تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، این سایت با اعلام این خبر که ایران فیلم پربودجه و بلاک باستر «محمد رسول الله(ص)» را برای اسکار فرستاده است، نوشت: این فیلم که مناقشه برانگیز هم شد درباره دوران صدر اسلام توسط مجید مجیدی ساخته شده است. در ادامه خبر آمده است: این فیلم پرهزینه‌ترین فیلم ایرانی است که تاکنون ساخته شده و بیش از ۴۰ میلیون دلار هزینه داشته، ویتوریو استورارو آن را فیلمبرداری کرده و ای.آر.رحمان آهنگساز هندی آهنگ آن را نوشته است.

ورایتی با یادآوری اینکه این فیلم فتوای یک گروه تندروی سنی هندی را در اعتراض به تصویر حضرت رسول اکرم به دنبال داشت، از هر نوع تصویر کردن ایشان به عنوان تابو در میان برخی از سنی‌ها یاد کرده است. یادآوری جمله‌ای از منتقد ورایتی که نقدی تحسین آمیز بر فیلم نوشته بود از جمله اینکه در فیلم تنها تصویر حضرت محمد (ص) از پشت استفاده شده، پاسخی است که این سایت سینمایی به اعتراض تندروها می‌دهد.

اکران این فیلم در ۳۲۰ سالن سینما در ایران و نمایش آن به عنوان افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال در تاریخ ۲۷ آگوست از دیگر مسائلی است که در این خبر مورد توجه قرار گرفته است.

ورایتی می‌نویسد: این فیلم تا کنون در باکس آفیس داخلی ۷۰ میلیارد ریال فروش داشته که تقریبا برابر با ۲ میلیون دلار است و نشانه توجه به این فیلم در داخل ایران است. ایران در سال ۲۰۱۲ با فیلم «جدایی‌نادر‌از‌سیمین» اصغر فرهادی برای نخستین‌بار اسکار دریافت کرد.