زبان برنامه‌نویسی Go که به سرعت بالا، آسانی و مقیاس‌پذیری شهرت دارد و توسط شرکت گوگل پشتیبانی می‌شود، به‌عنوان یک رقیب جدی java در بازار جهانی مطرح شده است.

به گزارش تِک‌ورلد، اگرچه راه زیادی باقی‌مانده است که Go بتواند با java رقابت کند، ولی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده نزدیک این زبان برنامه‌نویسی می‌تواند اصلی‌ترین رقیب Java باشد.

زبان java هم‌اکنون محبوب‌ترین پلت‌فرم برای توسعه‌دهندگان ابزارهای موبایلی محسوب می‌شود ولی گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که در پروژه‌های نوآورانه و ابزارهای سازمانی، Go محبوبیت بیشتری کسب کرده است.

شرکت Docker از بزرگ‌ترین استارت‌آپ‌های جهان در حوزه فناوری‌های سازمانی، شرکت Cloud Foundry تولیدکننده خدمات پردازش ابری و... از جمله مراکزی هستند که Go را زبان برنامه‌نویسی اصلی خود می‌دانند و روی آن سرمایه‌گذاری فراوان می‌کنند.

بانک بریتانیایی Mondo از جمله مراکزی است که زبان برنامه‌نویسی Go را در عملیات‌های داخلی خود مورد استفاده قرار می‌دهد و سیستم دفتر‌کل خود را هم مبتنی بر این زبان ارائه کرده است.

«مت هیث» مدیر فناوری بانک Mondo گفت زبان برنامه‌نویسی Go در آینده نزدیک رقیب اصلی Java خواهد بود و این پلت‌فرم می‌تواند سرعت و قابلیت‌های بالا را با یکدیگر ادغام کند تا سازمان‌ها از آن بهره ببرند.