عرضه اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره که قرار بود امروز انجام شود برای هماهنگی بیشتر با شرکت ملی نفت ایران به تاریخ دیگری موکول شد.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان در گفت‌وگو با «شانا» اظهار کرد: عرضه سومین بخش قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره در بازار مشتقه بورس انرژی که قرار بود امروز یکشنبه (دوازدهم شهریورماه) صورت بگیرد به زمان دیگری در همین هفته موکول شد.

محمود‌رضا‌ خواجه‌نصیری افزود: علت این امر تصمیم بورس انرژی ایران برای انجام پاره‌ای هماهنگی با شرکت ملی نفت ایران است. وی ادامه داد: قیمت پایه و تعداد دقیق قراردادهای قابل عرضه حداقل دو روز کاری قبل از عرضه توسط شرکت ملی نفت ایران برای انتشار از طریق بورس انرژی اعلام خواهد شد.

خواجه‌نصیری گفت: ارزش تقریبی کل این قراردادها ١٠٠٠ میلیارد ریال است و با بازارگردانی روی این اوراق نقدشوندگی اوراق را تضمین خواهد کرد.

به گزارش «شانا»، مدیرعامل بورس انرژی ایران پیش‌تر از عرضه ١٠٠ میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد نفت کوره، بر اساس مجوز شرکت ملی نفت ایران در تاریخ یکشنبه (دوازدهم مهر‌ماه) خبر داده و اظهار کرده بود: از هزار میلیارد تومان مجوز صادر شده تاکنون ٢٠٠ میلیارد تومان در دو مرحله منتشر شده است که مورد استقبال خریداران قرار گرفت.