ایرنا : مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به مذاکره با کشورهای آسیایی و اروپایی گفت: شرایط برای بازگشت و فعالیت مجدد نفتکش‌های ایران در بازارهای اروپایی مهیا است.

به گزارش «ایرنا» علی‎اکبر صفایی با بیان اینکه اکنون فضای مذاکره پس از برجام باز شده و شرایط برای راهیابی ایران به بازارهای جدید مهیاتر شده است، اظهار کرد: ما بسیاری از مقدمات را برای ورود به بازارهای بین‌المللی و اروپا انجام داده‎ایم و مطمئن هستیم که با شرایط فنی و استانداردهای خوب ناوگان شرکت ملی نفتکش می‎توانیم به بازارهای جدید ورود و به همه برنامه‌ریزی‎های خود در این زمینه دست پیدا کنیم. عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر اینکه برنامه‎های ما در دوران پساتحریم به دو دسته برنامه خرد و برنامه کلان تقسیم می‎شود، گفت: در بخش برنامه‎های خرد، بر آن هستیم تا در دوران پساتحریم شرایط ناوگان را از نظر فنی و از بعد بازاریابی به نقطه‎ای برسانیم که دوباره دسترسی ما به بازارهایی که در شرایط تحریم آنها را از دست دادیم، فراهم شود. وی با اشاره به برنامه‎های کلان شرکت ملی نفتکش برای پساتحریم، افزود: درخصوص توسعه ناوگان که در برنامه‎های کلان این شرکت می‌گنجد،در راستای سیاست هیات مدیره و تنوع سبد درآمدی برنامه‎های توسعه‌ای را تدوین کرده‎ایم که هم در حوزه نفت و هم در حوزه کشتی‎های گازی و سایر کشتی‎ها قرار دارد.

صفایی با بیان اینکه هیات‌های بزرگی از کشورهای آسیایی و اروپایی به ایران آمده‌اند، اظهار کرد: نفتکش یکی از مجموعه‎هایی بوده که از این فضای باز شده در ایران بیشترین استفاده را کرده به‌طوری که با همه شرکای خارجی که قبلا با ما همکاری داشتند و حتی آنهایی که به تازگی وارد حوزه حمل‎ونقل ملی و بین‎المللی شده‎اند ارتباط داریم.