دنیای اقتصاد: واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «ارزیابی مالی و اقتصادی پروژه سرمایه‌گذاری با نرم‌افزار کامفار» در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۳ و ۱۴ مهرماه به مدت ۱۰ ساعت، برگزار می‌کند.


ارزیابی مالی- اقتصادی پروژه از مهم‌ترین رکن‌های تصمیم‌گیری در مورد مطلوبیت یا عدم مطلوبیت انجام یک پروژه یا معیاری جهت مقایسه دو یا چند پروژه با یکدیگر است، بنابراین لزوم آشنایی کارشناسان و تصمیم‌گیران شرکت‌های مختلف با تکنیک‌های ارزیابی و انتخاب پروژه‌ها امری ضروری است. هدف از این دوره آموزشی، آشنایی شرکت‌کنندگان با مفاهیم ارزیابی مالی و اقتصادی پروژه‌های سرمایه‌گذاری به وسیله نرم‌افزار کامفار است. نرم‌افزار کامفار ابزاری برای ارزیابی اقتصادی پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که توسط آن می‌توان شاخص‌های اقتصادی پروژه‌ها را محاسبه و با قابلیت‌‌هایی مانند تحلیل حساسیت، تاثیر تغییر هر یک از پارامترها را بر فرآیند مالی طرح و بررسی کرد و در نهایت درخصوص پذیرش یا عدم پذیرش یک طرح تصمیم‌گیری کرد.


مباحث و سرفصل‌های کلیدی مورد نظر در این دوره که توسط آقای حسن جان بزرگی کارشناس ارشد مهندسی صنایع ارائه می‌شود شامل: «نرم‌افزار کامفار چیست؟»، «آشنایی با مدل‌سازی جمع»، «مفاهیم و متدولوژی یونیدو»، «برنامه‌ریزی پروژه‌های سرمایه‌گذاری»، «انواع هزینه‌های پروژه‌های سرمایه‌گذاری»، «محاسبه استهلاک دارایی‌ها»، «روش‌های تامین منابع مالی»، «نحوه دیتا اینتری در کامفار»، «گزارش‌گیری از کامفار»، «تحلیل‌های نقطه سربه‌سر، حساسیت و پارامتریک»، «مدل‌سازی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کامفار و تحلیل آن» و مباحث دیگر که به‌صورت تفصیلی در مورد آنها بحث می‌شود.


علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.