خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: بخشی از بدهی‌های وزارت نیرو را پرداخت می‌کنیم اما به‌علت فعال بودن پروژه‌ها و ماهیت ذاتی دو صنعت آب و برق که نیازمند به‌روز شدن مستمر هستند، بخش جدیدی به بدهی‌های وزارت نیرو افزوده می‌شود.


ستار محمودی اظهار کرد: هم‌اکنون وزارت نیرو حدود 30هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی، پیمانکاران، مشاوران، بانک‌ها، تولیدکنندگان و ... بدهکار است که این میزان بدهی، اوراق مشارکت سررسید نشده اما فروخته شده در صنعت آب و برق را نیز شامل می‌شود. وی افزود: این‌گونه نیست که بگوییم بدهی وزارت نیرو به‌صورت روزافزون در حال افزایش است، بلکه این بدهی‌ها شناور است؛ یعنی بخشی از این بدهی را پرداخت می‌کنیم و به‌علت فعال بودن پروژه‌ها و ماهیت ذاتی دو صنعت آب و برق که نیازمند به‌روز شدن مستمر هستند، بخش جدیدی به بدهی‌های وزارت نیرو افزوده می‌شود.


قائم‌مقام وزیر نیرو تصریح کرد: اگر اقتصاد آب و برق با اصلاح تعرفه‌های مصرفی و کارآمدتر کردن قوانین در این دو بخش، اصلاح شود؛ این دو صنعت قابلیت خودگردان شدن را دارند و ازاین‌رو هم از انباشت بدهی‌ها جلوگیری می‌شود و هم می‌توانیم با سرعت بیشتری نسبت به پرداخت مطالبات سایر بخش‌ها عمل کنیم.