هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استانهای ایران در قالب گروه‌ها و تشکل‌های مختلف مهندسان، همزمان و به طور جداگانه پنج شنبه 16 مهرماه سالجاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گزارش خبرنگار ما حاکیست، تعداد 333 نفر از کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط هیات نظارت برانتخابات وزارت راه و شهرسازی، در استان تهران به رقابت می‌پردازند. از این تعداد، 25 نفر از نامزدهای انتخاباتی در رشته‌های عمران، معماری ، مکانیک، برق، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک به هیات مدیره سازمان راه پیدا خواهند کرد.براساس اعلام شیوه نامه اجرایی انتخابات این دوره، فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزدها تا پایان روز چهاردهم مهرماه جاری خواهد بود. نظام مهندسی ساختمان استان‌ها موضوعی درون حرفه‌ای است و از آنجا که دامنه اطلاع‌رسانی و هرگونه تبلیغ انتخاباتی صرفا در بین اعضای سازمان‌های استان‌ها مطرح می‌شود، ضرورتی بر توسعه آثار تبلیغات آن به سایر بخش‌های جامعه و ایجاد تبعات بعضا نامطلوب نیست. مهمترین تفاوت هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی با دوره ششم، تلاش برای رعایت هر چه بیشتر و دقیق تر قانون است. طی دوره‌های گذشته در مواردی از قانون عدول شد. در این دوره سعی شده طبق قانون رفتار شود. شیبانی تاکید می‌کند که برای این منظور دو وجه را در نظر گرفته‌ایم:

قانون گرایی کامل ، نظم و انضباط کامل. شیوه‌نامه انتخابات این دوره نسبت به دوره‌های قبل بسیار کامل‌تر و جامع‌تر است و سعی داریم با تجربیات این دوره، شیوه‌نامه را برای دوره‌های بعد نیز کامل‌تر کنیم.همچنین در این دوره، دستگاه نظارت بر انتخابات همکاری نزدیک و صمیمانه با شورای مرکزی نظام مهندسی داشته که نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بوده است. براساس این گزارش، به منظور هماهنگی در امور سازمان‌های استان هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان از کلیه اعضای اصلی هیات مدیره سازمان‌های استان در سطح کشور تشکیل می‌شود. شورای مرکزی متشکل از ۲۵ نفر عضو اصلی و ۷ نفر عضو علی‌البدل از بین دو برابر اعضای سازمان هییت مدیره که توسط هیات عمومی، انتخاب و به وزیر راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و توسط وزیر راه و شهرسازی برای مدت ۳ سال انتخاب می‌شوند. شورای مرکزی برای تعیین رییس شورا سه نفر را به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد می‌کند و وزیر یاد شده یک نفر را به عنوان رییس سازمان، جهت صدور حکم به رییس جمهور معرفی می‌نماید.