برخی فکر می‏کنند پرفروش‏ترین گوشی آی‌فون اپل است اما سخت در اشتباهند.

به گزارش خبرآنلاین، اپل توانست ۷۰ میلیون آی‌فون ۶ را در عرض سه ماه بفروشد درحالی‏که با رقم فروش ۲۵۰ میلیون گوشی نوکیا ۱۱۰۰ خیلی فاصله دارد.

بله،گوشی نوکیا ۱۱۰۰ که در سال ۲۰۰۳ همراه با چراغ‏قوه و کیبورد ضد غبار راهی بازار شد در عرض ۵ سال توانست ۲۵۰ میلیون در جهان فروش کند و لقب پرفروش‏ترین گوشی تاریخ موبایل و نیز پرفروش‏ترین ابزار الکترونیکی جهان را از آن خود کند. درواقع نوکیا فروش یک میلیاردمین گوشی خود را در سال ۲۰۰۵ با فروش ۱۱۰۰ در نیجریه جشن گرفت و در تاریخ خود به ثبت رساند.

روزهای اولی که این گوشی در بازار جهانی عرضه‏شده بود به قیمت بالای ۱۰۰ دلار به فروش می‏رسید اما بعدا زیر ۳۰ دلار قیمت پیدا کرد. ۳۶ آهنگ از قبل تعریف‏شده، ۷ آهنگ قابل ساخت توسط کاربر، کاور قابل تعویض، ۴۰۰ ساعت استند بای، کیبورد ضد غبار، ذخیره حداکثر ۵۰ پیامک (۲۵ پیامک در صندوق ورودی و ۲۵ پیامک در صندوق ارسالی)؛ ازجمله ویژگی‏های فنی ۱۱۰۰ بود. نوکیا در سال ۲۰۰۹ ساخت این گوشی را متوقف کرد اما علاقه‏مندان ۱۱۰۰ را ناامید نکرد؛ چراکه قرار است مدل اندرویدی این گوشی را با ۴ هسته و پردازنده مدیاتک MT-۶۵۸۲ با سرعت ۳/ ۱ گیگاهرتز راهی بازار کند اما به دلیل فروش کمپانی به مایکروسافت تا سال ۲۰۱۶ باید صبر کند و بعدا این گوشی را راهی بازار کند.