قلعه‌نویی: برخی بازیکنان را به خدا واگذار می‌کنم

امیر قلعه‌نویی پس از پایان فصل چهاردهم در مورد استقلال سکوت کرد و کمتر در رسانه‌ها آفتابی شد اما او در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم سکوتش را شکست و در مورد اتفاقات سال گذشته صحبت کرد.

بهرام افشارزاده در گفت‌وگویی اشاره کرده بود که پیش از بازی استقلال مقابل نفت‌تهران صحبت‌های شما به دست علیرضا منصوریان رسیده بود.

این حرف‌ها بخش کوچکی از اتفاقات و نامردی‌هایی بود که در حق امیر قلعه‌نویی انجام دادند. در این مدت بحثی نبوده که بخواهم صحبت کنم اما اگر حرف بزنم خیلی از آقایان باید از این فوتبال بروند. حرف‌هایی از این ۲ سال دارم که به وقتش می‌زنم. بروید آمار را استخراج کنید که در ۲ سال گذشته چه بازیکنانی از ما جدا شدند و چه بازیکنانی تحت‌الشعاع آدم‌ها قرار گرفتند و به عمد یا غیرعمد با روح و روان آنها بازی شد. بی‌پولی سرآمد همه اتفاقات بود و ۸ ماه یک ریال هم نگرفتیم.افشارزاده باید پاسخ خیلی از سوالات را بدهد. او خیلی چیزها را می‌داند که هنوز نگفته است. افشارزاده می‌گوید چرا فلان بازیکن را جذب کردید، در صورتی که نمی‌گوید من چه لیستی به کمیته نقل‌وانتقالات داده بودم. کدام بازیکنی که درخواست کردم، جذب کردند؟

شما با ستاره‌ها مشکلی دارید؟ گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی باعث فراری دادن ستاره‌هایی چون مهدی رحمتی، جواد نکونام و آندرانیک تیموریان از استقلال شد.

این هم جزو حرف‌هایی است که در مورد قلعه‌نویی درمی‌آورند. زمانی می‌گفتند قلعه‌نویی به تیم‌هایی می‌رود که ستاره داشته باشد اما اکنون این حرف‌ها را می‌زنند. زمانی که هدایت استقلال اهواز و مس کرمان را برعهده گرفتم چه رتبه‌ای داشتند؟ استقلال سیزدهم و نهم جدول بود، چرا این حرف‌ها را نزدند؟ در استقلال اهواز کدام ستاره را داشتم؟ بازیکنانی که می‌گفتند به خاطر قلعه‌نویی رفتیم، چرا امسال به استقلال نیامدند تا کمک کنند؟ از علی نظری‌جویباری تعجب می‌کنم که چرا مسائل اول فصل سال گذشته را به مردم نمی‌گوید. چرا نمی‌گوید که چه لیستی به باشگاه دادم و چند نفر جذب شدند.افشارزاده چند صباحی هست و می‌رود، به موقع در مورد این آقایان صحبت می‌کنم. اکنون هم به‌صورت کلی با مردم حرف می‌زنم ولی تعجبم از نظری‌جویباری است که سکوت کرده است.

شاهرخ بیانی در گفت‌وگویی مدعی شد 10 بازیکن به استقلال خیانت کردند.اعتقاد دارید که به شما خیانت شد؟

الان هم می‌گویم که برخی از بازیکنان را به خدا واگذار می‌کنم. برای هر بازیکنی نمره‌ای در نظر می‌‌گیرند. نمی‌گویم خیانتی شد اما با روح و روان برخی‌ از بازیکنان بازی شد. در فرصت مناسب همه چیز را می‌گویم.

حرف‌های زیادی مطرح شد که پس از اختلاف با منصور پورحیدری، او کاری کرد که پرویز مظلومی به جای شما سرمربی استقلال شود و شما از استقلال بروید.

ما سنتی داریم که باید به بزرگ‌ترهایمان احترام بگذاریم. زمانی که از تراکتورسازی به استقلال آمدم، به دلیل اینکه پورحیدری ۱۰ سال مربی من بود، او را مدیر فنی تیم کردم اما نمی‌دانم چه کارهایی کرده و در جریان آن نیستم و دوست ندارم قضاوتی کنم. اگر خیلی از مسائل را کنکاش کنید به خیلی از اتفاقات سال گذشته می‌رسید.

در مورد استقلال این فصل چه نظری دارید؟

امیدوارم نتایج استقلال ادامه داشته باشد و موفق باشد. اکنون که در استقلال نیستم، سکوت کرده‌ام؛ نه حرفی از طلب‌هایمان زدم و نه عادت به شکایت دارم. نزدیک به ۸۰۰-۷۰۰ میلیون تومان از استقلال طلب دارم ولی مثل آقایانی نیستم که زمانی در استقلال مسوولیت داشتم، تهدید به شکایت می‌کردند یا پول‌شان را می‌گرفتند. من مثل آقایانی نیستم که به باشگاه بروم تا تهدید کنم پولم را بدهند.برخی افراد جلوی درِ خانه‌ام التماس می‌‌کردند، دو نفر واسطه می‌فرستادند و گریه می‌کردند که در حال نابودی هستند و کمک‌شان کنم، من هم به آنها محبت کردم اما رفتارشان تغییر کرد. حالا بروید ببینید چه زندگی شخصی دارند و چه کارهایی می‌کنند. این آقایان بدانند که بار کج به منزل نمی‌رسد. شاید بتوانند سر مردم کلاه بگذارند ولی نمی‌توانند سر خدا کلاه بگذارند.

فیلم «من ناصر حجازی هستم» را تماشا کرده‌اید؟

تماشا نکرده‌ام ولی متوجه شدم چه اتفاقی افتاده و از طریق وکیلم پیگیر شکایت از تهیه‌کنندگان این فیلم هستم.

امسال به فوتبال بازمی‌گردید؟

کارم فوتبال است و آن را دوست دارم اما همه زندگی من فوتبال نیست. در حال حاضر کارهای شخصی‌ام را انجام می‌دهم.