مهر: نشست معاونان گردشگری مناطق آزاد کشور برگزار و محورهایی ازجمله ارتقای کیفیت خدمات، تشکیل شورای هماهنگی و میزان پیشرفت فعالیت‌های گردشگری بررسی شد.

مدیر گردشگری مناطق آزاد کشور در این‌باره تصریح کرد: «در این نشست که در جزیره قشم برگزار شد، ۵ محور اصلی موضوعات مربوط به گردشگری در مناطق آزاد بررسی شد. یکی از محورهای مورد بحث در این نشست تشکیل ساختار و نحوه برگزاری و موضوعات شورای هماهنگی گردشگری بود. از آنجا که شورای هماهنگی گردشگری در مناطق آزاد در حال تشکیل است، درباره فعالیت‌های این شورا با معاونان گردشگری صحبت شد.»

علیرضا رحیمی افزود: «نحوه ارتقای کیفیت خدمات در حوزه گردشگری مناطق آزاد کشور نیز از جمله محورهای دیگری بود که به موضوع چگونگی ارتقای کیفیت خدمات می‌پرداخت و اینکه چطور مراکز گردشگری، حمل و نقل، واحدهای اقامتی و پذیرایی بتوانند بهترین میزبان برای گردشگران باشند.» این مقام مسوول افزود: «اجرایی کردن برنامه‌های عملیاتی در سال ۹۴ از جمله توسعه منابع و جاذبه‌ها، دسترسی‌ها سرمایه‌گذاری در مناطق، محور دیگر صحبت‌های معاونان گردشگری بود. مشارکت جوامع محلی و اینکه چطور از جامعه محلی برای میزبانی از گردشگران استفاده کرد و چطور آموزش ببینند و چه گواهینامه‌ای دریافت کنند نیز مورد بررسی قرار گرفت.» رحیمی بررسی میزان پیشرفت فعالیت‌های گردشگری در نیمه اول سال ۹۴ را از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست برشمرد.