گروه خبر: عباس آخوندی سه‌شنبه برای دفاع از خود به بهارستان می‌رود. مجلسی‌ها در شرایطی وزیر راه و شهرسازی را استیضاح می‌کنند که تنها 13 امضا پای طرح استیضاح او وجود دارد؛ که از کم اقبالی این استیضاح از سوی نمایندگان حکایت دارد.


گرچه متقاضیان کنار رفتن آخوندی بر این خواسته خود اصرار دارند، اما به گواه اظهارنظرهای سایر نمایندگان می‌توان اینگونه پیش‌بینی کرد که آخوندی می‌تواند برای دومین بار از مجلس نهم رای اعتماد بگیرد. در این باره سید‌هادی حسینی، نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفته است که وزیر راه با رای اعتماد مجدد به کارش ادامه می‌دهد. او در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین با بیان اینکه رای اعتماد مجدد مجلس به آخوندی تقدیر از زحمات نیروهای سختکوش وزارت راه خواهد بود، گفت: تعداد افراد امضا‌کننده بسیار کم است و اقدامات وزارت راه در طول دو سال گذشته در استان‌ها به‌ویژه بهسازی راه‌های روستایی، اقدامات بسیارخوبی بوده است.حسینی تاکید کرد: بعید است استیضاح به سرانجام برسد.


سهم‌خواهی‌ها

از سوی دیگر برخی نمایندگان مجلس استیضاح آخوندی را حاصل بعضی سهم‌خواهی‌ها معرفی می‌کنند. بهروز نعمتی، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در این باره به «ایلنا» گفت: هدف نمایندگان استیضاح‌کننده پیگیری مشکلات عمومی مردم نیست؛ بلکه این استیضاح حاصل سهم‌خواهی‌ها است.او با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی رأی نمی‌آورد چون اعتباری نزد اکثریت نمایندگان ندارد، افزود: استیضاح‌کنندگان به اهدافشان نمی‌رسند.عضو هیات‌رئیسه فراکسیون رهروان با بیان اینکه اکثریت نمایندگان مجلس مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستند، گفت: متاسفانه رفتارهای اقلیتی محدود در مجلس بازخوردهای منفی در جامعه دارد و تبعات آن به پای همه نمایندگان نوشته می‌شود؛ زیرا مردم می‌گویند مجلس نهم در ماه‌های پایانی است و می‌خواهد در ایام نزدیک به انتخابات مقابل دولت سنگ‌اندازی کند.در همین حال «ایلنا» در گزارشی نوشت: بعید است عمر مجلس استیضاحی به خود دیده باشد که به‌خاطر جابه‌جایی یک مدیر انجام شده باشد. این خبرگزاری مدعی شده است از روزی که گزینه مورد حمایت یکی از نمایندگان مجلس از ریاست اداره کل راه و شهرسازی اصفهان کنار رفت و حجت‌الله غلامی جای او نشست، متن استیضاح آخوندی نوشته شد.


استیضاح به مصلحت نیست

از سوی دیگر صفر نعیمی‌رز، نماینده اصولگرای مجلس با قابل قبول خواندن عملکرد وزارت راه و شهرسازی به «ایسنا» گفت: استیضاح آخوندی را به صلاح نمی‌دانم.

بنابر اظهارات نمایندگان مبنی‌بر اقبال کم مجلسی‌ها به استیضاح وزیر راه، اما باید منتظر آرای نمایندگان مجلس به ماندن یا کنار رفتن عباس آخوندی در روز سه‌شنبه ماند.