گروه خبر: مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان فاجعه منا، روسای قوا، علما و روحانیون، شخصیت‌ها و مسوولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و سپس مداحان اهل بیت(ع) در رثای حضرت سید‌الشهدا علیه‌السلام و در سوگ جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا به مرثیه‌سرایی پرداختند.در این مراسم حجت‌الاسلام صدیقی در سخنانی با بیان اینکه فاجعه منا وجدان‌ها را آزرده و دل‌ها را جریحه دار کرد، گفت: آل‌سعود در خون پاک‌ترین انسان‌ها مقصر است.همچنین به‌طور همزمان، مراسم بزرگداشت و یادبود جان باختگان مظلوم فاجعه منا در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در قم و سایر مراکز استان‌های سراسر کشور از سوی رهبر معظم انقلاب برگزار شد.


مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان منا برگزار شد

همچنین پیکر هشت تن از زائران جان‌باخته در فاجعه منا صبح دیروز با حضور جمعی از مردم از مقابل دانشگاه تهران تشییع شد. به گزارش «ایسنا»، در این مراسم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جنتی، امامی کاشانی، موحدی‌کرمانی، سیدحسین هاشمی استاندار تهران؛ محمدرضا عارف و محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز حضور داشتند. در این مراسم آیت‌الله ری‌شهری، نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج گفت: بی‌تردید آنچه سبب این فاجعه شد سهل‌انگاری مسوولان رده بالای سعودی بود. مساله این است که اعمال جمرات مسیری حادثه‌خیز دارد و آیا نباید سعودی‌ها برای این امر پیش‌بینی می‌کردند.همزمان با مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا در تهران، این مراسم در ۱۴ استان دیگر کشور نیز برگزار شد. در همین حال علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی روز گذشته در حاشیه مراسم تشییع جان‌باختگان حادثه منا گفت: دولت عربستان سعودی باید در قبال تعیین تکلیف مفقودان فاجعه غم‌بار منا پاسخگو باشد. به گزارش انتخاب، وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما نیز تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر مسوولان این فاجعه تاسف‌برانگیز معرفی شوند. همزمان روز گذشته علی رستمی، مدیرکل فرودگاه مهرآباد از نشستن دومین هواپیمای حامل ۱۱۴ پیکر از جان‌باختگان فاجعه منا در این فرودگاه خبر داد.