تسنیم - معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: شرکت‌های تجارت الکترونیک خراسان‌رضوی درجه‌بندی می‌شوند.

علی غفوری‌مقدم در نشست خبری همایش نماد اعتماد الکترونیکی اظهار کرد: کسانی‌که متقاضی دریافت نماد الکترونیک برای فروشگاه‌های اینترنتی خود هستند، باید به سامانه درنظرگرفته شده برای آن مراجعه کرده و فرآیندهای آن را تکمیل کنند. وی تصریح کرد: در این فرآیندها افراد باید برای مشخص‌شدن هویت، نوع فعالیت، اطلاعات مالی و دادن تعهد، روندی را طی کرده تا بتوانند نماد اعتماد الکترونیک را به‌دست بیاورند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه افراد متقاضی باید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی فرآیندهای پیچیده‌ای را طی کنند، خاطرنشان کرد: با این حال می‌توان گفت که این نماد پیچیدگی‌هایی که سایر مجوزها دارند، نداشته و تلاش شده که تا حد امکان به صورت ساده‌تر به دست متقاضیان برسد اما در هر صورت الزامات اساسی برای اعتمادسازی در آن‌ها پیش‌بینی شده است.

۱۲ هزار شرکت دارای نماد الکترونیکی
غفوری مقدم افزود: تعداد تمام شرکت‌های دارای نماد اعتماد در سراسر کشور در حدود ۱۲ هزار عدد هستند که این تعداد در خراسان رضوی به ۶۸۲ عدد می‌رسد و تعداد ۳ هزار پرونده در همین زمینه در استان در دست بررسی هستند. وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در فضای مجازی، خاطرنشان کرد:

مجوزهای مربوط به این شرکت‌ها از طرف مرکز اصناف صادر شده و آیین نامه‌های مربوط به آن‌ها از این سمت به شرکت‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: هم اکنون 10 شرکت بازاریابی شبکه‌ای در کشور فعالیت دارند که برخی از آن‌ها در خراسان رضوی نیز فعالیت دارند.

غفوری مقدم با اشاره به درجه‌بندی شرکت‌های تجارت الکترونیک، تصریح کرد: رده‌بندی این شرکت‌ها براساس شاخص‌های تعریف شده از بین 2 تا 5 ستاره است که سال به سال در بررسی‌هایی که برای تمدید مجوز به انجام می‌رسد این رده‌بندی نیز دوباره به فرد اهدا می‌شود.