کمک 1800 میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌های خراسان رضوی
ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: دولت تدبیر و امید سال گذشته غیر از کمک به طرح‌های قطار شهری، هزار و 827 میلیارد ریال به 83 شهرداری در این استان کمک کرد.

علیرضا رشیدیان شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: با وجود اینکه دولت در شش ماه نخست امسال با مشکل جدی درآمدی مواجه بود، به شهرداری‌های این استان کمک‌های خوبی ارائه کرد. وی ادامه داد: طی این مدت 706 میلیارد ریال کمک از سوی دولت به شهرداری‌های استان خراسان رضوی ارائه شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: پارسال فقط به شهرداری مشهد 829 میلیارد ریال کمک شد و طی پنج ماهه نخست امسال نیز این میزان 407 میلیارد ریال بوده است. وی همچنین خواستار اعطای نقش بیشتر به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها در امر توزیع بودجه‌های استانی شد.

رشیدیان گفت: این نقش هم اکنون بین پنج تا 9 درصد است به همین خاطر یکی از درخواست‌های استانداران از دولت این بود که نقش شورای استانی برنامه‌ریزی افزایش یابد. وی افزود: دولت نیز در گام نخست 52 اختیار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را به دستگاه‌های متناظر استانی واگذار کرد اما درخواست استانداران بیش از این بود، که امید است محقق شود.
چهار میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی ساکن شهرهای این استان هستند.