دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از راه‌اندازی مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری استان خبر داد. علی فتی افزود: تاکنون سه مرکز نوآوری در شهرستان‌های بندرلنگه، میناب و جاسک راه‌اندازی شده است. فرمانداری‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک علم و فناوری سه ضلع این مرکز نوآوری خواهند بود.

فتی ادامه داد: به‌زودی هفت دفتر مرکز رشد و فناوری دیگر نیز در شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: متاسفانه ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

وی تصریح کرد: این پارک برای نخستین بار حمایت و کمک‌های بلاعوض را به دانش‌آموزان خلاق در مرکز استان در دستور کار قرار داده است. وی با اشاره به اینکه هشت شرکت دانش بنیان نیز در هرمزگان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: تسهیلات مصوب پارک تاکنون ۶۵۰ میلیون تومان بوده که ۲۵۰ میلیون تومان آن به شرکت‌های متقاضی پرداخت شده است.

فتی یادآور شد: پارک علم وفناوری در هرمزگان از سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون دارای ۵۸ واحد فناوری فعال در استان است و برای ۱۴۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

مدیر پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه یکی از اهداف این پارک‌ها ایجاد یک زیست بوم فناوری است، افزود: اهداف پارک علم و فناوری هرمزگان بر پایه چهار مزیت استان ازجمله امور حمل‌ونقلی، صنایع دریایی، صنایع انرژی‌بَر و کشاورزی مبتنی بر آب شور است.