دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان همدان گفت: در هفته کودک ۱۰ هزار «کودک کارت» استفاده از اماکن تفریحی و گردشگری بین کودکان توزیع می‌شود.

سیدمحمدرضا جوادی با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ مهر به‌عنوان هفته کودک در ایران نام‌گذاری شده است، افزود: به‌منظور برگزاری برنامه‌های مفید و متنوع برای کودکان و نوجوانان در استان جلسات ستادی با حضور نمایندگان شهرستان‌ها برگزار شده است.

جوادی با بیان اینکه شعار هفته کودک سال‌جاری «دنیا با لبخند کودکان زیباست» در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: توجه جدی به کودکان به‌عنوان شهروند و توجه به نیازهای اجتماعی آنان، حمایت معنوی از کودکان و کودکی به‌عنوان بنیادی‌ترین بخش زندگی، توجه اقشار جامعه به نیازها و ویژگی‌های کودکان، همگرایی و هم افزایی نهادهای متولی امور کودکان و توجه به کودکان و نیازهای آنان به‌ویژه کودکان استثنایی برخی از اهداف بزرگداشت هفته کودک است.

وی اعلام کرد: تشکیل غرفه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در شهر، برگزاری جشن‌های ویژه هفته کودک، دعوت از مدارس در روزهای هفته برای حضور در کانون پرورش، پرواز بادبادک‌ها و برپایی برنامه طولانی‌ترین نقاشی برخی از برنامه‌های شاخص این هفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: در هفته کودک امسال، ۳۷۲ برنامه شاخص در استان برگزار می‌شود، این در حالی است که سال گذشته تنها ۱۱۱ برنامه اجرا شد.

وی افزود: چهارشنبه ۱۵مهر به‌عنوان نخستین روز هفته کودک با نام کودک، سلامت و امنیت برنامه‌هایی همچون نقاشی خیابانی، راهپیمایی و قرائت بیانیه حقوق کودک، تشکیل حلقه صلح و دوستی در حمایت از کودکان یمن، برپایی نشست ادبی و خوانش آثار اعضا و تقدیر از برگزیدگان برتر شرکت‌کننده و اجرای جشن دنیا با لبخند کودکان زیباست برگزار می‌شود.

وی به آمار شرکت‌کنندگان در برنامه‌های تابستانی کانون پرورش فکری اشاره و اظهار کرد: تابستان سال گذشته ۳۶۷۵۶ نفر در ۱۳۰ برنامه شرکت کردند که این آمار در تابستان سالجاری به ۴۲۲۱۰ نفر با ۲۳۶ عنوان برنامه رسید.