آغاز به‌کار اولین «باشگاه فعالان اقتصادی» در کرمانشاه

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: نخستین باشگاه فعالان اقتصادی کشور در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد.

ناصر گلی، دبیر باشگاه فعالان اقتصادی کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه اولین استانی است که صاحب این باشگاه شده، افزود: با راه‌اندازی این باشگاه درهای اتاق بازرگانی به صورت ساماندهی شده به روی علاقه‌مندان اقتصادی باز خواهد شد.

وی هدف از راه‌اندازی این باشگاه را آموزش و توانمندسازی علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و آماده کردن آنان برای ورود به حوزه‌های مختلف اقتصادی همچون تجارت و بازرگانی اعلام کرد و گفت: این موضوع در بلندمدت بر توسعه اقتصاد استان اثرگذار خواهد بود. گلی با اشاره به خدماتی که این باشگاه ارائه می‌دهد، یادآور شد: برگزاری سالانه حدود ۲۰ دوره آموزشی رایگان با حضور بهترین استادان کشور و شرکت در ۱۰ همایش بزرگ سالانه اتاق بازرگانی نیز برای افراد عضو باشگاه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اعضای باشگاه فعالان اقتصادی تورهای بازدید از مراکز و شهرک‌های صنعتی مهم کشور در استان‌های مختلف نیز مد نظر است. دبیر باشگاه فعالان اقتصادی کرمانشاه از همکاری ۳۰ مشاور در حوزه‌های مختلف اقتصادی با این باشگاه نیز خبر داد و تاکید کرد: به همه افراد متقاضی مشاوره خواهیم داد.

به گفته گلی در این باشگاه از اعضا حمایت‌های معنوی و اجتماعی صورت می‌گیرد، زمینه دیدار آنها با مسوولان و تجار فراهم می‌شود و برای دریافت تسهیلات نیز به آنها کمک می‌شود.

وی یادآور شد: در باشگاه فعالان اقتصادی استان از پایان‌نامه‌های اقتصادی دانشجویان نیز حمایت می‌شود و چنانچه افرادی در حوزه صنعت، کشاورزی و معدن اختراعی داشته باشند یا بخواهند در حوزه‌ اقتصادی کتاب چاپ کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دبیر باشگاه فعالان اقتصادی کرمانشاه معتقد است: این مرکز باعث می‌شود همه افرادی که علاقه‌مند به حوزه اقتصاد هستند، اما هنوز به مرحله فعالیت بازرگانی نرسیده‌اند بتوانند پای کار بیایند و شاهد ورود افراد جوان و جدید به عرصه تجارت استان باشیم.

گلی با بیان اینکه افراد جوان و خلاقی که عضو باشگاه هستند می‌توانند در آینده کارت بازرگانی بگیرند و فعالیت اقتصادی داشته باشند، افزود: هدف اصلی این باشگاه افزایش تعداد بازرگانان، مدرن شدن تجارت استان، تخصص گرایی و در نهایت افزایش میزان صادرات از مرزهای عراق است. وی با بیان اینکه این باشگاه ظرفیت پذیرش یک هزار نفر را در سال اول دارد، اعلام کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر برای عضویت در باشگاه فعالان اقتصادی کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق بازرگانی کرمانشاه ادامه داد: محدودیتی برای عضویت در این باشگاه وجود ندارد و همه افرادی که دانش آموخته یا علاقه‌مند حوزه‌های اقتصادی هستند و حتی مدیران بخش دولتی هم می‌توانند در آن عضو شوند.

دبیر باشگاه فعالان اقتصادی کرمانشاه افزود: برای اینکه حمایت مسوولان را هم داشته باشیم از مدیران هم برای عضویت در باشگاه دعوت کرده‌ایم. گلی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به اتاق بازرگانی کرمانشاه و تکمیل فرم‌ها و مدارک مورد نیاز به عضویت این باشگاه درآیند. وی هزینه عضویت را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: این رقم تنها هزینه یکی از دوره‌های آموزشی هم نیست.

وی از علاقه‌مندان خواست برای مطلع شدن از جزئیات ثبت نام در باشگاه با تلفن ۳۸۲۱۰۰۲۲ تماس بگیرند.